Amberlamps Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg sitter og ser angående disse knappene rundt girspaken som du nevnte man fikk med om man valgte førerinformasjonssystem med farger. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19811019 Der har du en som har det slikt, men ingen knapper rundt girspaken Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Det ser ut til at det kun er de med navigasjon som har disse knappene... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Selv så betalte jeg 130.000,- i innskudd og må ut med 4.900,- pr mnd. i 3 år.Når 3 år er gått, så kan du velge å kjøpe ut bilen eller du kan levere den... betale 130.000,- og lease en ny en til. Innskuddet man betaler er sef. med på å betale ned på bilen, og det samme er den mnd. summen. minus renter sef. Hovedforskjellen er vel at det er Møller som eier bilen din istede for banken. Min bil kostet ca. 580.000,- og skulle jeg lånt denne summen og betalt ned på 3 år, så hadde det blitt rundt 25.000,- pr. mnd. jeg åtte ut med. Istede betaler jeg 4.900,-. En ting som er veldig viktig å få frem slik at ikke bilkåte 18-åringer i denne tråden begynner å tro at leasing er løsningen på alt er at du faktisk bare "leier bilen" over en lengre periode. Det er klart at i ditt tilfelle så vil jo de månedlige kostnadene over 3 år være betydelig lavere enn om du skulle finansiert bilen 100% med billån over 3 år, men det vesentlige her er jo at etter endt billån er bilen din, ikke finansieringsfirmaet sin. Leasing er vel først og fremst en fordel dersom man har firmabil, selv om du blir beskattet ganske hardt. Ser man helt firkantet på det (altså ikke tar hensyn til renteøkninger, terminavgifter osv. så betaler du 306.400 kroner for å få lov til å disponere bilen i tre år. Det er jævlig dyrt for å ikke sitte igjen med noe etter tre år spør du meg, men det er jo selvfølgelig vanskelig å sette pris på følelsen av å kjøre nybil. Nå kan det hende jeg tar feil, men du får vel heller ikke skrevet av renter på leasingbiler på skatten? I så fall er jo den faktiske kostnaden enda høyere. Endret 22. desember 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har aldri sagt at det og lease er en gullgruve Sluquet. Men for meg og min situasjon, så er det veldig deilig og bytte bil hvert tredje år. Følelsen av å eie en splitter ny bil hvert tredje år er såpass stor at jeg prioriterer leasing. Det fornuftige hadde vært og spart 600.000,- over flere år og kashet ut bilen... Men hvis jeg hadde slitt så voldsomt mye og i så mange år for spare til enbil jeg skal ha i 3 år, så tror jeg kanskje jeg hadde droppet det. Har noe med den psykiske følelsen man sitter igjen med der og da. Er ikke noe poeng å eie nope heller i dag. Litt lån skader ingen, så lenge man ikke lar det gå helt over styr. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Beste hadde vært å ta ekstra på huslånet og betalt akkurat det samme ekstra på huslånet som du hadde måtte betalt for leasing, deretter selge bilen selv etter tre år. Men dette er kjedelig tema, ta det i økonomiforumet A4'n tror jeg blir veldig pen, du må poste bilde av den når du får den! Vet du når du får den forresten? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Problemet er at jeg ikke får 600 lapper til på huset seru... Forde vi har tatt opp ekstra lån til oppussing og møbler etc. Derfor er leasing best for oss Bilder kommer vetu... vær du sikker Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Poenget mitt var at det er viktig og nevne at bilen ikke blir din eiendom ved endt leasingperiode, og at det stort sett ikke lønner seg for privatpersoner å lease. Tenkte dette kunne vært lurt og nevne slik at ikke det kommer noen intetanende bilkåte guttevalper som tror at 4.900,- er dét det koster i mnd. for en ny A4. Flott bil forresten, gleder meg til å se bilder av den. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Du har rett i det sluquet... Har aldri sagt det eller nevt heller at man er eier av bilen etterpå. Det er man ikke når man låner penger i banken heller hvis man tar en direkte sammenligning. Som sagt... Det er ingen gullgruve og lease... det er bare en annen måte å gjøre det på. For noen er dette en bedre måte.. og for andre lønner det seg å låne. Kommer litt ann på ens egne planer oppe i det hele også. Joda.. bilen er det ikke noe galt med Gleder meg en del selv skal jeg si deg Endret 22. desember 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå