Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til valg av ny bil


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Har sendt en mail til TS-Racing nå.... så får høre hva dem sier til meg.

Er svaret det samme så lar jeg være å chippe.. så enkelt er det.

 

På papiret skal Audi'en jeg har bestillt klare 0-100 på 8,6sek. orginalt som Stasjonsvogn, og jeg leste to tester som sa at dette gikk litt raskere i virkeligheten... Husker ikke link...

 

Teoretisk vil det si at denne bilen er omtrent like kjapp fra 0-100 som min Touran med chip, men i praksis så virker Touranen litt kjappere... selv om den kanskje ikke er det. Kan vel hende det kan ha med karakteristikken til girkassen etc. å gjøre...

 

Uansett, så har jeg nok krefter nok uansett, og biltilsynet har jo blitt veeeeeeeldig ivrige nå på og ta chippere... så kanskje like greit og droppe det og heller kose seg med en orginal bil med rent mel i påsan :)

 

 

For min del to tror jeg denne går greit som den er selv om jeg ikke har prøvd 180 utgaven av 2.0T.

Det er mange år siden jeg var i kontakt med ts så det kan jo hende de nye MLT girkassene tåler mere også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med chipping av leasingbil egentlig? Blir det noe trøbbel ved innlevering?

Man trenger da ikke å si at bilen er chippet?

Men uansett så fjerner jeg denne chippen før levering. Dette gjøres gratis av TS Racing.

 

Man trenger ikke det nei, men etter hva jeg har hørt går leasingselskaper over bilen med lupe når du leverer den inn igjen og det skal vel ikke så mye til for å merke at den er chippet. Hvordan er det forresten med styling, senking osv. som du har på Touranen din, må du pelle av den før du leverer den inn igjen eller godtar de slike modifikasjoner?

Lenke til kommentar

Som sagt... chippen blir uansett fjernet før levering, så det går nok helt fint.

 

Jeg har orginalfjørene og disse regner jeg med at jeg får noen kammerater til å bytte tilbake for meg for en kasse pils.

 

Stylingen er orginalmontert hos VW så denne bør ikke fjernes og denne blir jeg heller ikke trukket for.

 

Som med all innbytte, så saumfarer dem nok bilen med lupe, men det er nok desverre svært lite dem kommer til å finne når det gjelder skavanker.

 

Ikke en eneste ripe noe sted. Det eneste jeg vet om er at det mangler ett plastdesksel i kanalen som må fjernes når man skal skyve inn jekken til bilen for å jekke opp. Disse koster nok ikke all verden og jeg mener jeg spurte om dette for en stund siden da dem sa dekselet kostet 300,- ferdig lakkert.

 

Uansett så er jo dette bare småtteri.

Lenke til kommentar

Den nye brakka vil nok bli orginal ja...

Er jo ganske mye utstyr som er valgt og heldighvis fikk jeg 19" sko med 255-35 dekk som standardutstyr. Slik at jeg slapp og kjøpe felger vedsiden av.

 

S-line utvendig og innvendig samt recaro skinnseter, Xenon pluss, Bang & Olufsen (ja, skal ha det :) ) 6,5" fargedisplay og masse mer utgjør jo en god del på utseende. Bilen er også orginalt senket 30mm med S-line pakken.

 

Jeg så en A4 hos forhandler som sto til utstilling med Sline utvendig og innvendig samt felgene jeg snakker om og sotede rutet etc.

Bilen er faktisk sinnsyk rå, for å si det mildt, så videre styling blir det nok ikke.

 

Jeg har også planer om å ta med "Audi Drive Select" hvor man får muligheten til å velge mellom "comfort" "Auto" og "dynamic". Dette er programmer som justerer servostyring - dempere og girkasse. Det finnes også noe som kalles "individual" som er ett program du kan justere selv.

 

Skulle det være noe jeg skulle finne på og gjøre med bilen, så måp det evt. være chip.. men jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å gjøre det heller..

Lenke til kommentar

Uten S-line og Xenon Plus, så blir den bare helt ordinær.

 

Var faktisk å kikket på en Q5 også... men startprisen på Q5 var den samme som sluttprisen på den nåværende... hehe

 

Dessuten så hadde jeg aldri kjøpt en bil uten noe ekstrautstyr.

For meg så er ikke bil bare ett fremkomstmiddel. Jeg liker og kose meg litt på veien også :)

Lenke til kommentar

Grattis med ny bil, jeg er aldri her inne å leser nemlig, men du gjorde et bra valg! A4 er mer kurant enn A5, du får mer bil for pengene. De ser aldeles flotte ut også, de er enkel å kjøre, og konesikre. Bra du ikke kjøpte Q5 da, makan til pointless bil.. og bra du ikke kjøpte diesel heller :)

Når blir den levert? Januar?

Lenke til kommentar

Det er ikke de felgene på bildet jeg skal ha nei.

Jeg skal ha 19" S-line felger med syv doble eiker.

 

Men er enig i at de svarte felgene var veldig fine... men alt koster.. og nå tror jeg at jeg snart må stoppe opp... hehe.

 

Bilen skal ikke chippes, så de kan bare stoppe meg :)

Lenke til kommentar

Det er ikke det at det var spessielt stygt, det var bare mindre pent enn vanlige felger, det var rett og slett harry. Og en såpass nydelig bil burde ikke få en slik skjebne, da kan du like så godt henge opp et juletre under speilet. Litt mindre senk og de hjulene i vanlig metallic er asbolutt nydelig.

Lenke til kommentar

Bilen på bildet er senket en del mer enn min kommer til å være. Min er senket 30mm. og får de "vanlige" S-line felgene i 19" og 255-35 dekk.

 

Jeg postet bildet over kun for å vise hvorden den ville bli seende ut med sort optikk... Altså helt svart grill uten blank list, svarte rails samt svarte lister rundt vinduene.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Det tror jeg kommer til å bli utrolig flatterende på en slik bil! blir misunnelig her jeg sitter. For håpe jeg også kan kjøpe meg en slik bil etter studie!

Joda... tror dette blir veldig bra.

I tillegg så får jo også jeg S-line logoen i grillen, på begge fremskjermene, samt i døråpningen som er blank og rød.

Bilen på bildet har ikke disse logoene.

 

Man skulle kanskje kjørt løpet helt ut å kjøpt en Quatro, men da må man opp i 2.0TFSI 211HK'eren, hvis man skal ha både quatro og Multitronic. Denne koster fra rundt 700 lapper, så dette blir latterlig.

 

De fleste som kjrer rundt i en splitter ny Audi A4 som har Quatro har nok 2.0TDI'en med 143HK'er.

Fin motor til bilen det også... for all del... men JEG synes den blir litt slapp i draget.

 

2.0TFSI 180HK'eren virker som en veldig fin motor, men krever ett litt annet kjøremønster fra min side for å få den til å yte det samme som Touran'en som hadde en 2.0TDI. Bensinmotoren krever litt mer turtall for å få samme draget som Touran'en hadde helt nede i registeret. Dermed så må man gasse litt mer, noe som tillsier høyere turtall og mere støy.

 

Heldighvis er bilen veldig godt støydempet og under normal kjøring er TFSI-motoren utrolig behagelig. Litt mindre støy i kupeen enn med Touran'en, samt at Audi'en blir fortere varm om vinteren.

 

Drømmen hadde nok vært 2.7TDI V6 med quatro... men det blir bare så utrolig dyrt... og i slike prisklasser begynner det å bli veldig mye annet flott og velge mellom. Da nærmer man seg X5 og en velutstyrt Audi Q5...

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Du trenger ikke så fryktelig mye turtall på den toliteren, nei. Mener å huske at den har maksimalt moment (320 Nm, tror jeg) tilgjengelig fra rundt 1500 o/min. Faktisk eneste bilene jeg ikke hater å kjøre med trinnløs girkasse er disse 2-liters turbomotorene til Audi - nettopp på grunn av bunndraget.

 

Har du prøvekjørt bilen med senket S-Line-understell? Hvis ikke, så tror jeg du kommer til å bli overrasket over hvor stivt det er. Intet mindre enn slitsomt å kjøre med så lenge veien ikke er helt flat (noe vi som kjent ikke er bortskjemt med her til lands) og du skal kjøre hardt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...