Carisma'03 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Grattis med A4! Bra valg det, og bensin er jo best synes nå jeg. Er jo dyrere, men mer effektivt (?) - også slipper du den traktorlyden Mora mi har også en A4 (det er sedan da), med 1.8l 150hk - god å kjøre, sprek motor. Den du har valgt ut er ennå sprekere da Jeg liker de nyere stasjonsvognene til A4 - tøffe! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Det har vel heller litt med kombinasjoner og slikt å gjøre at jeg havnt på en bensin. Hadde lommeboken vært litt fullere, hadde jeg nok godt for 2.7TDI. Men så lenge alternativet med multitronic var borte på 170HK'eren så måtte jeg evt. gå for 143HK'eren for å få dette. Grei motor dette... men ikke akkurat veeeldig spenstig synes jeg. Neste hakk opp motormessig var da på bensinsiden og dermed ble det en 2.0TDI 180HK'er. Så en bil som var klin lik min som sto hos forhandler. (bortsett fra at denne hadde dieselmotor) og jeg må som sagt gjenta at jeg falt pladask. En Passat faller helt utenom hva design angår, og jeg vil påstå at for min del gjør en BMW det også, selv om kanskje dette hadde vært alternativ nummer to. Jeg er dog spent på om multitronic kassa er noe tess, meddet så mener jeg kvaliteten på kassa.... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 En 2.7 diesel kostet nesten 100 lapper mer med samme utstyr. Men hadde vært morsomt ja...Jeg prøvekjørte som sagt TFSI'en med 180 gamp og det var en utrolig flott kombinasjon. Ifg. manualen så skal den med denne kombinasjonen gjøre 0-100 på 8,6 sek. med Multitronic og som stasjonsvogn. Lurer vi inn en liten chip her, så tenker jeg nok kanskje jeg kan nå 100-grensen enda litt kjappere... men sannheten er at jeg nok kanskje ikke kommer til å chippe den. Litt uvant å kjøre bensin igjen dog... og høre turtallet såpass godt. Man kan liksom ikke dra på uten at fotgjengere og andre glaner etter deg... Men det er en vanesak. ca 257 HK http://sv.bsr.se/products/t1586/ Lenke til kommentar
Castman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Den andre var en 2002 Golf Highline (værste bilen jeg har hatt ever!) og en 1984 Toyota Corolla 1.6DX som virkelig var verdt pengene! Den desidert dårligste bilen jeg har hatt til nå er Golf'en. Ikke bare var den på verkstedet hele tiden, men motoren i den bilen er faktisk en eneste stor bløff. Dette var det dummeste motorvalget jeg har gjort noen gang og bebreider meg selv den dag i dag. Det værste er at man også fikk motoren ett hakk mindre enn den jeg hadde. Nemmelig en 1.4 75HK'er.... huff og huff... Søskenbarnet mitt kjørte dritten av meg med en sliten 1986 Ascona 1.8. Det sier jo litt... Derfor så er jeg ganske opphengt i motor når jeg kjøper biler heretter. Jeg er ikke akkurat ute etter det råeste, for det er det jo kun dem færreste som tar seg rå til, men en motor som drar godt og hvor man har krefter til overs i de fleste situasjoner. 1,6 golfen er ikke den kjappeste i gata nei, men synes spesielt revers`en på den bilen er latterlig! Må slure skikkelig på cluthen om bakken skulle helle bittelitt oppover liksom..! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 En 2.7 diesel kostet nesten 100 lapper mer med samme utstyr. Men hadde vært morsomt ja...Jeg prøvekjørte som sagt TFSI'en med 180 gamp og det var en utrolig flott kombinasjon. Ifg. manualen så skal den med denne kombinasjonen gjøre 0-100 på 8,6 sek. med Multitronic og som stasjonsvogn. Lurer vi inn en liten chip her, så tenker jeg nok kanskje jeg kan nå 100-grensen enda litt kjappere... men sannheten er at jeg nok kanskje ikke kommer til å chippe den. Litt uvant å kjøre bensin igjen dog... og høre turtallet såpass godt. Man kan liksom ikke dra på uten at fotgjengere og andre glaner etter deg... Men det er en vanesak. ca 257 HK http://sv.bsr.se/products/t1586/ Tror ikke jeg ville chippet denne til 257HK'er med multitronic girkasse.... Disse kassene er ikke akkurat gratis og disse gir ikke Audi bort hvis bilen har vært chippet.... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Da kan jeg meddele at ny bil er bestillt smile.gif Det ble kanskje overaskende for noen at valget til slutt ble bensinutgave denne gangen...(?) Uansett... Bilen jeg bestillte er en Audi A4 Avant 2.0TSI Multitronic 180HK'er med følgende utstyr: S-line interiørpakke Teknikkpakke S-line Sportpakke Lys/regnsensor m/fjernlysassistent Cruisekontroll 19" dobbeleikers S-line felger Førerinfo. system med fargedisplay Sotede ruter Aut. avblendbart innvendig speil MLF Sportsratt S-line Sportsunderstell (senket 15mm) Midtarmlene Blanke sidelister Summen ble til slutt 558.000,- og med 100.000,- i innksudd ble det 4.800 pr. mnd å betale. Prøvekjørte en A5 med slik motor i dag og ble frelst. Er vel ikke sikker på at den hadde kjørt fra Touranen min, men helheten er veldig mye bedre. Jeg har vært veldig fornøyd med Touran'en så langt og kommer faktisk til å savne denne, men bilen ovenfor er nok ett par klasser opp. Bilen er faktisk helt fantastisk å se på med det utstyret og jeg falt pladask! Er det forresten noen som kan anbefale mer stasj som er verdt og ta med seg? Er egentlig Alarm nødvendig feks.? Forhandler fortalte nemmelig at dette var litt bortkastet.... Hvordan er forresten stereoen i Audi? Er det verdt det og satse på B&O anlegget til mange tusen kroner? Endret 12. desember 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Er egentlig Alarm nødvendig feks.?Forhandler fortalte nemmelig at dette var litt bortkastet.... Hvordan er forresten stereoen i Audi? Er det verdt det og satse på B&O anlegget til mange tusen kroner? Alarm kan jo være greit, for sikkerhetens skyld. Også blir jo forsikringa litt billigere da... B&O-anlegget fulgte med A3'en som en kompis av meg kjøpte, og han er meget fornøyd. Har sitti på og hørt selv Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Kan liksom ikke se fordelen med alarm lenger jeg da... I dag piper det jo og uler overalt uten at noen bryr seg... Men ser jo behovet utenfor huset da... Koster jo ikke all verden den alarmen.. men B&O anlegget er jammen meg dyrt nok. Mener det var 16.000,- for dette annlegget.. og da bør det være sinnsykt mye bedre enn Audi Bose stereoen med 10 høytalere.... Endret 12. desember 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 16000,- var ganske mye ja. Men det får bli ditt valg. Du kan jo kjøpe bra anlegg i ettertid til f.eks. halve prisen hvis du heller vil det Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Audi med RNS og Concert pleier å ha ganske bra lyd! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Joda... Vi får se hva jeg finner på... må jo evt. være ganske kjapp med endringene... for det er ikke lenge til "ordren" blir oversent til fabrikken regner jeg med... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Er det forresten noen her som allerede har en nyere Audi med Multitronic girkasse som kan komme med erfaringer? Vil gjerne høre om erfaringer angående denne kassen, da dette ikke akkurat er det samme som VW'ens DSG-kasse (som jeg forøvrig er svært godt fornøyd med) Kan man velge å gire manuelt med Multitronic kassen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg vil vel tro du har prøvekjørt en bil med sånn kasse før du har bestemt deg for å kjøpe en? Uansett er det vel lite vits i å gire manuelt siden den kassen er fullstendig trinnløs. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Joda.. jeg har kjørt en A5 med samme motor og Multitronic kasse... men fikk bare prøvd den i noen minutter. Vil gjerne ha erfaringer fra noen som har hatt denne kassen en stund... Er bare jeg som har for meg at man kan øke effektivitetet angående fart og aksellerasjon ved å bytte til manuell giring av kassen.... mulig jeg tar feil dog... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg er ikke 100% sikker på dette, men - Er det ikke slik at Multitronic er bygd opp av blant annet en variator? Giring er laget slik at bilen går på det optimale turtallet til enhver tid. Da vil det vel ha lite for seg å kjøre den i simulert tip-tronic. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Mulig du har rett Wisd0m.... Noen som kan bekrefte dette? Noen som også kan komme med erfaringer rundt chipping av bilen med 2.0TFSI 180HK. Multitronic? Er denne kassen like "var" som DSG-kassen til VW... eller tåler den kanskje litt chipping? Lenke til kommentar
j_s Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Mulig du har rett Wisd0m....Noen som kan bekrefte dette? Noen som også kan komme med erfaringer rundt chipping av bilen med 2.0TFSI 180HK. Multitronic? Er denne kassen like "var" som DSG-kassen til VW... eller tåler den kanskje litt chipping? Jeg ville aldri chippet en bil med MLT kasse, de tåler ikke det. Garantien på bilen bortfaller også, noe som kan koste deg veldig dyrt. MLT kassa består av en variator og er derfor helt trinnløs. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Mulig du har rett Wisd0m....Noen som kan bekrefte dette? Noen som også kan komme med erfaringer rundt chipping av bilen med 2.0TFSI 180HK. Multitronic? Er denne kassen like "var" som DSG-kassen til VW... eller tåler den kanskje litt chipping? Jeg ville aldri chippet en bil med MLT kasse, de tåler ikke det. Garantien på bilen bortfaller også, noe som kan koste deg veldig dyrt. MLT kassa består av en variator og er derfor helt trinnløs. Har du link til kilder som bekrefter dette? Eller er det egen erfart? Lenke til kommentar
j_s Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Mulig du har rett Wisd0m....Noen som kan bekrefte dette? Noen som også kan komme med erfaringer rundt chipping av bilen med 2.0TFSI 180HK. Multitronic? Er denne kassen like "var" som DSG-kassen til VW... eller tåler den kanskje litt chipping? Jeg ville aldri chippet en bil med MLT kasse, de tåler ikke det. Garantien på bilen bortfaller også, noe som kan koste deg veldig dyrt. MLT kassa består av en variator og er derfor helt trinnløs. Har du link til kilder som bekrefter dette? Eller er det egen erfart? Info om MLT http://en.wikipedia.org/wiki/Multitronic Hadde en A4 1.8T med MLT før, det var en 2002 modell. Jeg var i kontakt med tsracing.no dem anbefalte meg ikke å chippe denne. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Har sendt en mail til TS-Racing nå.... så får høre hva dem sier til meg. Er svaret det samme så lar jeg være å chippe.. så enkelt er det. På papiret skal Audi'en jeg har bestillt klare 0-100 på 8,6sek. orginalt som Stasjonsvogn, og jeg leste to tester som sa at dette gikk litt raskere i virkeligheten... Husker ikke link... Teoretisk vil det si at denne bilen er omtrent like kjapp fra 0-100 som min Touran med chip, men i praksis så virker Touranen litt kjappere... selv om den kanskje ikke er det. Kan vel hende det kan ha med karakteristikken til girkassen etc. å gjøre... Uansett, så har jeg nok krefter nok uansett, og biltilsynet har jo blitt veeeeeeeldig ivrige nå på og ta chippere... så kanskje like greit og droppe det og heller kose seg med en orginal bil med rent mel i påsan Endret 13. desember 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå