Gå til innhold

XBMC Live på USB-flash?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å installere XBMC på min lille stasjonære Atom 330.

Ser flere bruker en minnepinne til å lagre OSet på, da programmererne har vært rimelig flink, og fått stort sett alt til å gå i RAM så lenge maskinen er på, og lagre endringer ved avslutning (og dermed ikke slite ut minnepinnen på under 1 måned ;) )

Men er det noen her som kjører dette slik?

Vurderer å kjøpe en 8GB Kingston DataTraveler til en hundrings, og installere på denne.

Men vil det være noe merkbar forskjell i forhold til å installere direkte på HDD?

Leste at en slik DataTraveler har en effektiv lesehastighet på 100x, noe jeg regnet meg fram til er ca. 15MB/s??

Det er da vel ikke så raskt? Så hva er da egentlig fordelen med å ha det på flash memory?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da vel ikke så raskt? Så hva er da egentlig fordelen med å ha det på flash memory?

Å Slippe å fjerne det andre OS'et ifra maskinen er vel hovedpoenget med XBMC-Live (og de fleste andre Live CD'er). Å bruke USB-minne betyr at XBMC-Live også kan boote på maskiner og netbooks uten CD/DVD-leser.

Hastighet har neppe vært et argument i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ok, jeg hadde tenkt å ha Ubuntu 9.10 + XBMC som et annet OS, så da er det kanskje likeså greit å bare installere på HDD.

Jeg tenker Ubuntu 9.10 + XBMC som OS nr.2 der det er muligheter for å gjøre noe annet enn å se TV.

Og XBMC Live som OS nr.1 der man bare skrur på maskinen, så er det bare å kjøre på og se TV, alt booter på under 30 sek og er klar til bruk.

Lenke til kommentar
Ser egentlig lite poeng i dette, er det kun for å ha lavere boote tid?

Jepp, også er det snakk om en Atom 330, så lite kraft. Vil ha så lite som mulig som kjører når den er i normal bruk. Tenkte dette var den beste løsningen, for i tillegg er muligheten der for å starte et fullblods OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...