v_r Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei. Jeg har lest guidene over og fått svar på en del spm. Men jeg ønsker rett og slett å høre om jeg har forstått dette riktig. dessuten har jeg noen tilleggs spørsmål. Jeg har Vista for hånds installert fra Dell. (kjøpt for ca 2 år siden) -Dersom jeg kjøper en oppgradering versjon av win7 kan jeg foreta en ren installasjon det har jeg skjønt, jeg har for vane å foreta en fullstendig ren installasjon av operativsystemet ca 1 gang i året der jeg formaterer partisjoner osv. vil jeg fortsatt kunne gjøre det ved kun å bruke den nye win7 cd`en? eller må jeg først installere vista fra den gamle cd`en for deretter å oppgradere på ny?. (Dette gjelde altså fra 2 installasjon av operativsystemet) Da jeg kjøpte Pc`en var det en partisjon kalt "Rekovery (D:)" tydeligvis opprettet da operativsystemet ble installert første gang, Denne har jeg aldri rørt. -Hva vil skje med den når jeg oppgraderer (ren installasjon) med win7? -Vil det utgjøre noe dersom jeg sletter den før jeg installerer win7? -Vil Win7 også "lage" en slik "recovery" disc? er det isåfall en disc som ikke må røres? (av ukyndige som meg) Håper jeg har formulert meg klart nok, slik at spørsmålene kan besvares. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du kan formatere og installere så mange ganger du vil. Recovery partisjonen har du ingen bruk for, den er der bare for å gjenopprette PC til slik den var da du kjøpte den. Det er ikke Windows som lager recovery partisjonen, det er det fabrikanten (Dell) som gjør. Lenke til kommentar
v_r Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Du kan formatere og installere så mange ganger du vil.Recovery partisjonen har du ingen bruk for, den er der bare for å gjenopprette PC til slik den var da du kjøpte den. Det er ikke Windows som lager recovery partisjonen, det er det fabrikanten (Dell) som gjør. Ok. tror jeg jeg har skjønt dette. Jeg trenger egentlig ikke den gamle vista operativsystem cd`en lenger da, med mindre jeg ønsker å gå tilbake til vista.. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Men om du formaterer pcen, og så skal legge inn Windows 7 fra oppgraderingsplaten, kan det være du må bruke denne "hacken" for å få aktivisert: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Ellers stemmer det at du kan installere en oppgraderingslisens så mange ganger du vil. Lenke til kommentar
v_r Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Men om du formaterer pcen, og så skal legge inn Windows 7 fra oppgraderingsplaten, kan det være du må bruke denne "hacken" for å få aktivisert: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Ellers stemmer det at du kan installere en oppgraderingslisens så mange ganger du vil. Dette er altså dersom jeg starter pc`en i bios og sletter partisjonene, for deretter å prøve å installere win7 fra oppgraderings cd`en. Skjønte jeg det riktig? Takk for tipset. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Dette er altså dersom jeg starter pc`en i bios og sletter partisjonene, for deretter å prøve å installere win7 fra oppgraderings cd`en.Skjønte jeg det riktig? Takk for tipset. Ja, men noen sier at man får aktivisert uansett, men om du får problemer, så skal hacken funke. Lenke til kommentar
v_r Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Dette er altså dersom jeg starter pc`en i bios og sletter partisjonene, for deretter å prøve å installere win7 fra oppgraderings cd`en.Skjønte jeg det riktig? Takk for tipset. Ja, men noen sier at man får aktivisert uansett, men om du får problemer, så skal hacken funke. Takker for all hjelp. Tror jeg har fått svar på alt jeg lurer på for når. Setter emnet som "løst" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå