simsti Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Noen som har hørt om tilfeller der det er kommet bensin i smøroljen på Yamaha F80 BET 07? Dette er jo firetaktsmotorer, så eneste vei inn i veiva for bensin burde jo være gjennom sylinderen.... Når vi så skifter olje på motoren, kan det gå lang tid uten at noe skjer, men så er det plutseli bensin i olja igjen! Og ikke bare litt bensin, men såpass at det tyter ut av peilehullet når man tar ut peilepinnen... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Berlingen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 På dieselmotorer er det typisk at det er en eller flere av brennstoffventilene som lekker når det kommer brennolje i smøreoljen. Godt mulig det er noe lignende som skjer på din motor. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det der høres merkelig ut for kommer det bensin i veiva på en 4 takt motor fordamper den ganske fort og kommer som gass ut gjennom luftinga til veiva og inn på innsuget. Uten å vite noe mere vil jeg ha gjettet at det renner bensin inn i motoren når den står stille. Lenke til kommentar
Berlingen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når motoren går vil bensinen normalt bli forbrent. Om det ikkje er en forgassermotor kan du muligens skru ut injektorene for å se om de lekker når motoren står. (Ikkje sikkert det er praktisk gjennomførbart) Generelt sett ville eg ikkje kjørt motoren om nivået i sumpen var noe særlig over maks. Prat med forhandler, mulig det kan være et kjent problem for denne motortypen. Er det fremdeles garanti på din motor? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg vet ikke hvorfor men som jeg forsto så er det en 07 modell? Da skal du jo ha garanti bare klag Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Bensin i olje tyder på en stempelring som ikke er tett. Er det i tillegg trykk når du lukker opp peilepinnen når motor går? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Noen som har hørt om tilfeller der det er kommet bensin i smøroljen på Yamaha F80 BET 07? Jeg vet ikke hvorfor men som jeg forsto så er det en 07 modell? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Vis det er 07 modell gå til forhandler og klag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå