Gå til innhold

Spillutviklere til å stole på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funcom(De holder deg alltid oppdatert om patcher og forsinkelser, pluss at deres ARK system hersker vilt), Valve(Hersker!,selv om jeg ikke har hørt om TF2 på over 1 år) og Blizzard(selv om de kan være litt sene med spillutgivelser enn lovet) 8)

Lenke til kommentar
RockStar games er IKKE til å "stole på", noen som har spillt State of Emergency her? Verste møkka jeg har spillt ihvertfall!

De få gode spillene Rockstar Games har laget er så bra at det rettferdiggjør "nominasjonen". Når det er sagt - jeg stiller meg gjerne bak kritikken mot State of Emergency. Kjøpte det - dum som jeg er - og hadde egentlig lyst til å kaste det.

Jeg for min del stoler alltid på LucasArts og alt som bærer navnet Sid Meier. Kvalitetsstempler gjennom mange år!

Lenke til kommentar
RockStar games er IKKE til å "stole på", noen som har spillt State of Emergency her? Verste møkka jeg har spillt ihvertfall!

De få gode spillene Rockstar Games har laget er så bra at det rettferdiggjør "nominasjonen". Når det er sagt - jeg stiller meg gjerne bak kritikken mot State of Emergency. Kjøpte det - dum som jeg er - og hadde egentlig lyst til å kaste det.

Jeg for min del stoler alltid på LucasArts og alt som bærer navnet Sid Meier. Kvalitetsstempler gjennom mange år!

Kjøpte dett jeg også :( .. ble max skuffa, puttet cd'n inn i boksen og fant en finurlig måte å få på forseglingen igjen ;) gikk tilbake til sjappa og byttet i GTA 3... lureste jeg har gjort noen gang :D

Lenke til kommentar
På den andre siden.. selskaper jeg begynner å miste troen på.. 3drealms..

frykter at duke4ever kan bli en flopp ala daikatana.. hvis de ikke gjør noe sykt med det nå snart, og spytter det ut..

Med det tempoet jeg har inntrykk av at de har når de lager spill, rekker valve å lage tre spill.. ikke helt bra, spesielt med tanke på hvor fort teknologi utvikles, og foreldes..

Prøvde å svare på dette tidligere, men forumet ville tydeligvis ikke :p Jeg prøver igjen:

Utsagnet ditt her tyder på dårlig research. Valve har tross alt brukt ca 5 år på utviklingen av HL2, begynte like etter HL1. 3drealms har vel brukt....6år? Noe slikt. Tendensen er at spill tar lengre og lengre tid å utvikle. Dersom en bare bruker ferdige verktøy tar det selvfølgelig mindre tid, og visse utgivere går jo for kvantitet istedet for kvalitet (desverre). I Valve sitt tilfelle har de utviklet alt fra bunnen av. Det tar tid. I 3drealm sitt tilfelle har de totalt endret store deler av Unreal-motoren som de bygger på. De har endret såpass mye at dette alene vil ta mye tid (for å ikke nevne de motorene de har skrapet :roll: ). Så kommer selve spillet som også tar sin tid.

Konklusjon: utviklingstidene blir lengre og lengre...men det betyr ikke (nødvendigvis) at spillene blir dårlige, flopper, eller at utgiverne/utviklerne ikke er til å stole på. Kanskje vi heller bude satt pris på at folk tar seg tid til å få et produkt de kan stå for. Noen ganger er de heldige, andre ganger IKKE. Vi får se.

Syns Valve, 3drealm og Blizzard er mine "favoritter", men muligens ikke når det kommer til å stole på :wink:

Lenke til kommentar

For min del har det lite å så om release datoer pushes bakover, så lenge resultatet blir som det skal. Vil nesten kalle det et kvalitetsstempel, bedre å forsikre om at spillet blir nøyaktig alt hva man har forventet seg, enn at det kommer ut akkurat når man har forventet seg.

Det er nettopp her jeg synes at ID og Blizzard prioriterer som det skal. Har ingen problemer med å vente på både DoomIII og Ghost, fordi jeg vet at de kommer til bli fullkomne.

Lenke til kommentar
Det er klart Valve teller! Grunnen til at de ikke har gitt ut mange titler er vel fordi de har vært travelt opptatt med å lage Half Life 2.

kom ikke half life ut i 1998,da har de hatt god tid på seg. :wink:

Lenke til kommentar
I Valve sitt tilfelle har de utviklet alt fra bunnen av.

Har de det da? Det er nå en del IDsoftware i HL.

blir vel siktet til heff leff2, ikke noe id teknologi der. blizzard lager bra spill med staying power, men jeg er overbevist om at de ikke er så vedlig effektive kodere. dx implementasjonen i diablo2 er elendig, når d2 kom ut var jo 3dfx og glide historie. synes virkelig de burde gjort en bedre jobb der. oppførselen deres mot bnetd folkene teller heller ikke til blizzard sin favør i mine øyne.

et firma som jeg har vært lang tilhenger av er Raven, de har laget kvalitet lenge. håper virkelig de setter igang med et nytt heretic/hexen spill snart. må vel bli etter at de er ferdig med quake iv, eller kanskje de starter med det etter jk3:ja *krysser fingrene*

Lenke til kommentar

Funcom (de holder for tiden på med bl.a. Den lengste reisen 2 (jaa!!) og et nytt MMORPG som skal være inspirert av AO (håper det blir bedre, da vil det bli en killer!)

Innerloop - De laget bl.a. I.G.I. 1 og 2 (2'ern er en skuffelse som SP, men multiplayer delen var/er knallbra) og JSF (Joint Strike Fighter, kjent for å bruke en avansert grafikkmotor for landskap)

Bohemia Studios - Operation Flashpoint 1984 + addons som Red Alert og Resistance. De kommer også med nye titler snart, som "Independence Lost" og Operation Flashpoint 2 - som har 3 forskjellige theatres og utspiller seg i 70-årene, med bedre verktøy og mer av alt det gode! Disse gutta har vært virkelig flinke med patches og viser at de elsker å jobbe med produktet og forbedre det. Jeg har stor tro på OFP 2, særlig for mod miljøet.

Ion Storm - Må jeg si hvorfor..? Okay.. Deus Ex - og snart Deus Ex 2

+++

Lenke til kommentar
3DO  :lol:

:lol::yes:

Synd New World Commputing rota seg bort i 3DO egentlig.. :roll:

Helt enig damn 3DO NWC var bedre før og nå ser det ut til at hele firmaet er dødt...Heroes 4 er "crap" forhold til #3 i serien uoversiktelig spell system og masse andre annoying ting i Homm 4.. liker det ikke men #3 ruler når det gjelder turnbased rts spill og M&M 9 er gaaaanske bra men # 5 i serien der ruler fortsatt mener jeg 8)

Lenke til kommentar

Epic Games, Digital Extremes og Atari; Unreal, Unreal 2, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2003

Valve: Half-Life, Half-Life 2

Id Software: Doom, Doom2, Doom3, Vintage, Hexen, Heretic, Wolfenstein, Quake, Quake 2, Quake 3, Quake 4(ganske usikkert ennå)

Lenke til kommentar
Black Isle

Bioware

Wizards of the Coast

disse 3 i sammarbeid kan bare ikke slå feil, (RPG) det er bevist mange ganger:)

Bevist mange ganger? For å være litt pirkete så har WotC egentlig ingen ting å si for disse spillene. De har bare vært ødlegene i mitt syn, da de velger å kun gi rettigheter til D&D til søsterfirma, og det var gamle TSR som var så kloke at de den gang gav rettigheter til Bioware. Ellers var det vel bare mest lyd BI bidro med i BG spillene. Planescape var utviklet av BI, og eneste innvolvering Bioware hadde var at de hadde laget Infinity motoren. I NWN igjen var BI ikke innblandet (i allefall ikke på de senere mer avgjørende stadium).

Jeg er helt enig i at disse firmaene ofte lager gode spill. Og det kunne sikkert blitt enda bedre om de hadde kunnet samarbeide ordentlig en gang. :wink:

Hilsne Gaute

Lenke til kommentar
Black Isle

Bioware

Wizards of the Coast

disse 3 i sammarbeid kan bare ikke slå feil, (RPG) det er bevist mange ganger:)

Bevist mange ganger? For å være litt pirkete så har WotC egentlig ingen ting å si for disse spillene. De har bare vært ødlegene i mitt syn, da de velger å kun gi rettigheter til D&D til søsterfirma, og det var gamle TSR som var så kloke at de den gang gav rettigheter til Bioware. Ellers var det vel bare mest lyd BI bidro med i BG spillene. Planescape var utviklet av BI, og eneste innvolvering Bioware hadde var at de hadde laget Infinity motoren. I NWN igjen var BI ikke innblandet (i allefall ikke på de senere mer avgjørende stadium).

Jeg er helt enig i at disse firmaene ofte lager gode spill. Og det kunne sikkert blitt enda bedre om de hadde kunnet samarbeide ordentlig en gang. :wink:

Hilsne Gaute

Hadde ikke WOTC eksistert hadde vi ikke hatt BG spillene, eller noe forgotten realms saker:)

Bioware/Black Isle har sammarbeidet perfekt i mine øyener,

BI tok seg av litt mer en lyd også, og lyden i BG er i mine øyener halve opplevelsen.

Jeg glemte foresten og nevne Atari som har gjort en utmerket jobb i NWN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...