Gå til innhold

Spillutviklere til å stole på?


Anbefalte innlegg

Id Software: Doom, Doom2, Doom3, Vintage, Hexen, Heretic, Wolfenstein, Quake, Quake 2, Quake 3, Quake 4(ganske usikkert ennå)

 

bare for å pirke litt, Heretic, Hexen og Quake iv er det Raven som har laget/holder på med, ikke id. Raven lisensierer bare id engine'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hadde ikke WOTC eksistert hadde vi ikke hatt BG spillene, eller noe forgotten realms saker:)

 

Bioware/Black Isle har sammarbeidet perfekt i mine øyener,

BI tok seg av litt mer en lyd også, og lyden i BG er i mine øyener halve opplevelsen.

Jeg glemte foresten og nevne Atari som har gjort en utmerket jobb i NWN.

 

Du virker til å blande kortene mellom developer og producer her. Og etter alt jeg kan lese har ikke BI så mye mer en lyd å gjøre med BG.

 

Og BG var påbegynt lenge før WotC overtokk D&D. Skal du ta den så må du takke Arneson og mange andre i samma slengen...

 

For å være litt på topic kan jeg ikke skjønne at du stoler på WotC som spillutvikler. (ikke er det dataspill utvikler engang ;) ) De gjorde en god ting med innføringen av 3e, men er nå i ferd med å ødelege hva de skapte. Og trår i TSR sine gamle fotspor. Vi så i midten av 90-tallet hvordan det gikk da.

 

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar

 

Hadde ikke WOTC eksistert hadde vi ikke hatt BG spillene' date=' eller noe forgotten realms saker:)

 

Bioware/Black Isle har sammarbeidet perfekt i mine øyener,

BI tok seg av litt mer en lyd også, og lyden i BG er i mine øyener halve opplevelsen.

Jeg glemte foresten og nevne Atari som har gjort en utmerket jobb i NWN.[/quote']

 

Du virker til å blande kortene mellom developer og producer her. Og etter alt jeg kan lese har ikke BI så mye mer en lyd å gjøre med BG.

 

Og BG var påbegynt lenge før WotC overtokk D&D. Skal du ta den så må du takke Arneson og mange andre i samma slengen...

 

For å være litt på topic kan jeg ikke skjønne at du stoler på WotC som spillutvikler. (ikke er det dataspill utvikler engang ;) ) De gjorde en god ting med innføringen av 3e, men er nå i ferd med å ødelege hva de skapte. Og trår i TSR sine gamle fotspor. Vi så i midten av 90-tallet hvordan det gikk da.

 

Hilsen Gaute

 

hmm, mulig jeg kan ha rotet litt ja:)

 

Men stoler på dem fremdeles, jeg spiller rolle spill irl også så (enda det er v leeeeeenge siden :)

Lenke til kommentar

Jeg fant etterhvert ut at denne tråden dreier seg om religion, ikke om faktiske forhold ;)

 

Har ingen problemer med å vente på både DoomIII og Ghost, fordi jeg vet at de kommer til bli fullkomne.

Jeg hamstrer ikke mat ennå.

 

Jeg for min del stoler alltid på LucasArts

Nå er det fem år siden LucasArts ga ut et virkelig brilliant spill sist, så tilliten min til det firmaet er ikke hva den var. De har helt sluttet å være et foregangsstudio på utviklersiden, og har blitt nødt til å lene seg på andre utviklere som Raven og BioWare for å levere varene. Triste saker.

 

Ion Storm - Må jeg si hvorfor..? Okay.. Deus Ex - og snart Deus Ex 2

Jeg skal være den siste til å tvile på Ion Storms evner etter det de setter ut for å oppnå med Thief III og Deus Ex 2. Men likevel er det litt morsomt at alle har glemt Dominion: Storm over Gift 3 og Daikatana, som begge falt helt gjennom fra Ion Storms side. Anachronox, på sin side, hadde jo forsåvidt en viss sjarm.

 

Ingen her som nevner Rockstar......

 

Spill som Grand Theft Auto 1, 2, 3, Vice City og Max Payne.

 

Det er Remedy som har utviklet Max Payne. Rockstar utgav det.. (og skal utgi Max Payne - The Fall of Max Payne)

Rockstar utviklet heller ikke GTA eller GTA2 - det var det DMA Design som gjorde. Skjerpings, folkens!

 

Looking Glass Studios kreerte jo klassiker på klassiker; Ultima Underworld 2 (Som Blue Byte), Terra Nova, System Shock, Flight Unlimited I, II og III, Thief, System Shock 2 og Thief II.

 

Andre studioer jeg har tillit til: Illusion Softworks, Valve, Bethesda Softworks, Lionhead Studios og Funcom. De ser alle ut til å stadig utvide kvalitetsnivået.

 

Ellers må jeg også føye meg til rekkene som lovpriser Nintendo. Selv når de ikke er helt brilliante (Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion) produserer de knallgode spill. Og når de er, som i Zelda: TWW, Zelda: OoT, Super Mario World, Super Mario 64, Mario Kart 64 og Zelda: A Link to the Past, ja da - er de helt brilliante. (Nynner på melodien fra brett to i Super Mario Bros.)

Lenke til kommentar

Rockstar utviklet heller ikke GTA eller GTA2 - det var det DMA Design som gjorde. Skjerpings, folkens!

Bare for å ha det helt klart, er ikke Rockstar utgivere? Er jo akkurat som å si at EA lager alle de brae spilla...

Dette er ikke kritikk av deg, Kent William - bare prøver å få orden i hodet mitt, og den kommentaren passa bra...

Lenke til kommentar
Ingen her som nevner Rockstar......

 

Spill som Grand Theft Auto 1, 2, 3, Vice City og Max Payne.

 

Det er Remedy som har utviklet Max Payne. Rockstar utgav det.. (og skal utgi Max Payne - The Fall of Max Payne)

 

Det som gjør saken litt forvirrende er at det er snakk om to selskaper: Rockstar Games og Rockstar North. Rockstar North laget GTA-serien, Lemmings-serien, Walker, Hired Guns og en hel rekke andre flotte spill. De hadde ingen ting med utgivelsen av Max Payne eller andre spill å gjøre, da de ikke er noen utgiver (Rockstar Games er utgiveren, og så vidt jeg vet eies de av Take 2). NB: Rockstar North het DMA Design før i tiden.

Lenke til kommentar
Hva med Interplay?

Har titler som FallOut-serien, Baldursgate-serien, Icewind Dale? (Eller er det bare jeg som roter med, hvem som har gitt det ut og hvem som har developet spillet :oops: ?)

 

Bare overrasket at jeg ikke har sett noe om dem...

Interplay er utgivere, ja... er det ikke Dice som lagde Fallout, da?

Uansett synes jeg stadig det er merkelig det ikke er noen som har ofra Chris Sawyer en tanke, særlig når det er så mange som liker TT her... :-?

Lenke til kommentar
Det som gjør saken litt forvirrende er at det er snakk om to selskaper: Rockstar Games og Rockstar North. Rockstar North laget GTA-serien, Lemmings-serien, Walker, Hired Guns og en hel rekke andre flotte spill. De hadde ingen ting med utgivelsen av Max Payne eller andre spill å gjøre, da de ikke er noen utgiver (Rockstar Games er utgiveren, og så vidt jeg vet eies de av Take 2). NB: Rockstar North het DMA Design før i tiden.

Se det ja, så ble jeg litt klokere også. ;)

Men det var en grunn til at jeg trodde det dreide seg om to forskjellige firmaer. Det har seg nemlig slik at GTA: London 1969 fra 1999 ble presentert som et "Rockstar"-spill, mens GTA2, som kom et halvt år seinere, ble presentert som et DMA Design-spill. Hm.

 

Enda en ting: Max Payne ble ikke utgitt av Rockstar Games før i Xbox-inkarnasjonen. Både PS2- og PC-utgaven ble utgitt av Gathering of Developers.

Lenke til kommentar

BioWare har ikke skuffa meg ennå. Min favoritt utvikler for øyeblikket.

 

Black Isle lager fortsatt solide spill.. Men begynner å bli litt redd for at vi mister dem snart. Føles som om Interplay ikke klarer seg helt bra, og det får jo konsekvenser for BIS også...

 

Har litt lyst og nevne Troika også, selv om de bare har laga ett spill til nå. Er jo en del folk fra BIS der, og gleder meg veldig til de spillan de holder på å lage nå (Bloodlines og ToEE).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...