King-Nothing Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg kjøpte meg en Xbox 360i dag og lurer litt på hvilke muligheter det finnes ang chipping. Jeg kommer til å kjøpe harddisk til den snart og da hadde det jo vært genialt å hatt spill på den og spilt derfra kontra å ha dvd`er. Noen som har litt erfaring på området? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det er ikke mulig å kjøre X360 spill fra harddisk på noen som helst slags måte. Du kan installere spillene til harddisk men plata må fortsatt stå i for at spillet skal starte. Chipping endrer kort og godt bare en ting: Den jukser 360en til å tro at den "hjemmebrente" DVDen du akkurat puttet inn i konsollen er en original plate. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 chipping er totalt slutt. flashing er vel tingen (enn så lenge?) Lenke til kommentar
Booz Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Joda går ann og spille fra ekstern usb disk, men krever en del arbeid og du må ha exploitable kernel. Og xboxlive kan du bare drømme om... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Så mange kaller modding av 360en for "chipping" at jeg sier feil. 530XD har helt rett, chipping er ut og flashing av DVD-drevet er in Lenke til kommentar
Wimba Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Vil bare tilføye at det gjøres store fremskritt for tiden angående kjøring av hjemmelagd kode. Så ja, man kan kjøre spill direkte fra harddisk. Snart vil man kanskje også ha like store muligheter som på den gode gamle xboxen. Men dette er vel begrenset til de proffe foreløpig og blir nok en stund til dette er vanlig for den "litt over gjennomsnitt interesserte" xbox/databrukeren, men brikker begynner å falle på plass. Et annet problem foreløpig, er at dette kun kan gjøres med xboxer produsert før juli 2009, og som ikke er oppdatert (mulig jeg tar litt feil med datoene her..). Endret 9. desember 2009 av Wimba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå