Gå til innhold

Klipp format i movie maker

Xcon94

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg sku poste dette, men her er problemet da.

Har noen klipp som jeg sku ha redigert i movie maker, klippene er fra et videokamera og jeg er usikker på hvilket format det er, står bare "Movie clip" under fila. Måtte laste ned codec for å få spillt av filene i media player, men i movie maker er skjermen bare svart liksom, man hører lyden i bakgrunnen men forhåndsvisninga er bare svart. Er det noen måte å få konvertert til et mer vanlig format ? eller å få det til å funke på en annen måte i movie maker ? Setter pris på alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg tenkte, men det står bare "type of file: Movie clip"

Edit: Tror det er MPG, står det ved siden av navnet i egenskaper. åssen får jeg det formatet til å funke i movie maker ?

Endret av Xcon94
Lenke til kommentar
The accepted formats for import are .WMV/.ASF, .MPG (MPEG-1), .AVI (DV-AVI), .WMA, .WAV, and .MP3. Additionally, the Windows Vista Home Premium and Ultimate editions of Movie Maker support importing MPEG-2 Program streams and DVR-MS formats. [6] Importing of other container formats such as MP4/3GP, FLV and MOV, MIDI, AIFF, AAC and SWF are not supported even if the necessary DirectShow decoders are installed.

Last ned f.eks Format Factory og konvertér filmen til ett av de aksepterte formatene ;)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...