akaoskar Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei. lurte litt på om jeg skal utdanne meg til taxi sjårøf, men vet ikke om dette går, fikk nemelig en prikk på rulleblad da jeg var 17 år pga jeg testet positivt på bruk av marihuana. jeg har siden det tatt prøver og vist at jeg ikke gjør det mere. så det jeg lurer på er om det mulig å bli taxi sjåfør selv med dette på meg? takk for alle svar:) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 "Yrkestransportlovens § 37a. Virkeområde Førar av drosje, selskapsvogn, turvogn, rutevogn og motorvogn som er spesielt utforma og/eller utstyrt for transport for funksjonshemma, må under persontransport mot vederlag ha kjøresetel i tillegg til førarkort. Kjøresetelen gjeld for heile landet og blir utferda av politimeisteren eller den han gir myndigheit der vedkommande bur. Det er ikkje nødvendig med ny kjøresetel ved skifte av bustad, jf. § 37 c andre ledd. Kjøresetel blir utferda for 10 år. For person som er fylt 60 år blir kjøresetelen utferda for fem år, men ikkje lenger enn til innehavar fyller 70 år. Dersom særlege helseforhold tilseier det, skal perioden kjøresetelen er gyldig for setjast kortare. " Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 "Yrkestransportlovens § 37a. VirkeområdeFørar av drosje, selskapsvogn, turvogn, rutevogn og motorvogn som er spesielt utforma og/eller utstyrt for transport for funksjonshemma, må under persontransport mot vederlag ha kjøresetel i tillegg til førarkort. Kjøresetelen gjeld for heile landet og blir utferda av politimeisteren eller den han gir myndigheit der vedkommande bur. Det er ikkje nødvendig med ny kjøresetel ved skifte av bustad, jf. § 37 c andre ledd. Kjøresetel blir utferda for 10 år. For person som er fylt 60 år blir kjøresetelen utferda for fem år, men ikkje lenger enn til innehavar fyller 70 år. Dersom særlege helseforhold tilseier det, skal perioden kjøresetelen er gyldig for setjast kortare. Ser ut som om det eneste kriteriet er at du har lappen og at du må ta kjentmannsprøven. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Samt en kjøreseddel som politiet kan gi deg. Lenke til kommentar
akaoskar Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Samt en kjøreseddel som politiet kan gi deg. har fått lappen så det er i boks:) takk for svar:) Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Husk at du må være ferdig med prøveperioden på to år før du kan kjøre taxi. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Husk at du må være ferdig med prøveperioden på to år før du kan kjøre taxi. Dette stemmer ikke. Det gjelder bare hos noen taxiselskap. Hos f.eks. Christiania Taxi spiller det ingen rolle hvor lenge du har hatt førerkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå