Gå til innhold

Lysten på Nokia n900

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt litt på å skaffe meg en Nokia n900.

Men jeg synes den er litt i dyreste laget, derfor har jeg tenkt litt på å bestille den fra Ebay. Prisen er betydelig lavere der, selvom telefonen kjøpes helt ny. Det jeg lurte på var om telefonen vil fungere i Norge, siden det da blir bestilt fra USA, og æøå tastene vil jo bli ett problem? eller vil det la seg fikse?

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigere?

Regner du da med at du slipper moms på den? Husk på at med mindre pakken går gjennom tollen så blir den pålagt forenklet tollgebyr samt 25 % moms.

Det billigste jeg finner på eBay med buy now er ca. $650 US, noe som tilsvarer ca. 4000,- inkl frakt. Får du moms på dette så blir det dyrere enn å kjøpe telefonen operatørlåst i Norge.

Og hvis det skjer så mye som en dritt med telefonen (noe det fote skjer med telefoner...) så har du fort en liten flokk postkasser samlet i skjegget ditt. ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Kan fort hende at det blir langt billigere i lengden å kjøpe fra Norge. Selv om det burde være slik, så kan man ikke regne med at det ikke skjer noe krøll med telefonen. Og siden det blir for dyrt for deg, så vil jeg ikke tro at det er noe bedre å gå rundt med en telefon man er usikker på om man får reparert. Og hvis man må få reparert den, så må du kanskje betale en del hundrelapper for å få gjort det.

Endret av program
Lenke til kommentar
Billigere?

Regner du da med at du slipper moms på den? Husk på at med mindre pakken går gjennom tollen så blir den pålagt forenklet tollgebyr samt 25 % moms.

Det billigste jeg finner på eBay med buy now er ca. $650 US, noe som tilsvarer ca. 4000,- inkl frakt. Får du moms på dette så blir det dyrere enn å kjøpe telefonen operatørlåst i Norge.

Og hvis det skjer så mye som en dritt med telefonen (noe det fote skjer med telefoner...) så har du fort en liten flokk postkasser samlet i skjegget ditt. ;)

-KJ

Jeg kjenner noen som bor i USA som kan sende den til meg, da slipper jeg all moms og toll tullet.. og den billigste jeg har funnet, er til 605$ som er da rundt 3300,- kroner

Lenke til kommentar
Billigere?

-KJ

Jeg kjenner noen som bor i USA som kan sende den til meg, da slipper jeg all moms og toll tullet.. og den billigste jeg har funnet, er til 605$ som er da rundt 3300,- kroner

Spar heller ukepengene dine et par ganger til og bestill deg en ifra Norge, det vil du ikke angre på. :thumbup:

Lenke til kommentar

Så lenge den sendes er du aldri sikker på å slippe unna noe som helst. Så lenge vi snakker ting i den prisklassen her så er nemlig ikke dette momsfritatt selv om det er en gave...

-KJ

Lenke til kommentar

Så lenge den sendes er du aldri sikker på å slippe unna noe som helst. Så lenge vi snakker ting i den prisklassen her så er nemlig ikke dette momsfritatt selv om det er en gave...

-KJ

Har gjort dette plenti, trikse er å skrive en mindre sum på pakken...ja det er litt risky, men har gått greit hver gang jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar du slik risiko hvis du har så dårlig med penger? Det er jo usikker økonomi. Det må vel være bedre å betale litt ekstra for å vite sikkert hva man betaler. Da blir det heller ingen ekstra omkostninger hvis det skulle skje noe med telefonen som ikke er brukerfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...