Gå til innhold

Percing problemer etter et halvt år. Rettigheter?

Andzel

Anbefalte innlegg

Hei igjen er bare meg igjen.

Dama tok piercing i ørret for et halvt år siden og den verker og er full av verk og helvete mye smerte for å si det sånn. Var på piercing studioet fant ut at alt var "riktig" med den. Så vi dro heller til Drammen for å sjekke det opp der med en proff piercing. Han la merke til at hun hadde brukt for stor ring en ring som var 2-3 MM for lang. Det gjorde at den gravde seg nedover på ørret.

Vi dro tilbake til det andre piercing studioet for å høre også nevnte vi problemet. Hun byttet den igjen. PS: Byttet ikke noe i Drammen han bare sjekket den.

Fant ut at den ikke stoppet og dro tilbake til Drammen. Det som skjedde da var at hun hadde brukt for stor halv ring (veit ikke helt hva jeg skal kalle den tingen.) Men så spurte jeg om han kunne bytte den til en som passet, han gjorde det for prisen for 200 kroner.

Er det da mulig å få pengene tilbake ifra det andre piercing studioet som ikke klarer å fikse en ting? Det verker litt enda men har bedret seg kraftig etter han fyren i Drammen byttet den. Ettersom den har gravet seg lenger ned og det andre piercing studioet ser ikke ut til å kunne ta piercing. Ettersom vi fant ut at hun bruker samme ring på alle som tar piercing i ørene der :|. Etter en del snakk med venninner av henne fant vi også ut at det er flere som har hatt problemer med piercing studioet og det er mange som har blitt kastet ut og får ikke lov å komme tilbake når de har snakket om få penger tilbake ettersom smerte helvete og nesten innlagt på sykehus osv osv.

Hva har vi krav på? Veit vi brukte 200 kroner på et annet sted, men var det eneste stedet som har hjulpet oss ut av et smerte helvete. Dama tok en stang i ørret i Drammen og ikke et eneste problem der.

Fant ut at det andre piercing studioet ikke gikk igjennom hvordan man rengjør og vasker piercing. Det gjorde de i Drammen, pluss vi skrev under et dokument at hun ikke hadde sykdommer osv noe som ikke skjedde på det andre.

Hjelp hadde vært fint.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. hvis det gjør så vondt annbefaler jeg deg å fjærne den med en gang.

har du vaket vær deg med en lags antibakteriell veske? hvor gammel er du?

tviler på du får noen penger tilbake for det du har brukt på det andre studioet, for det er noe du har valg selv å gå til, men hadde du pushet på de som har tatt den ville det kanskje ha hjulpet.

Lenke til kommentar
For det første. hvis det gjør så vondt annbefaler jeg deg å fjærne den med en gang.

tviler på du får noen penger tilbake for det du har brukt på det andre studioet, for det er noe du har valg selv å gå til, men hadde du pushet på de som har tatt den ville det kanskje ha hjulpet.

Vi var der nede engang også byttet de piercing også sa de at dette skulle hjelpe. Men de nevnte ikke noe å vaske den eller hvordan man gjorde det. Vi kjøpte saltvann ettersom det er best til piercinger har vi lest og testet.

Vi måtte gå til det andre studioet fordi det første ikke kunne sakene sine. Vi pushet og forklarte problemet. Eneste de gjør er å hive ut kunder som klager. Har skjedd med flere venninner av dama. At de ikke får lov å komme tilbake ettersom de har tatt feil på piercinger osv.

Jeg er 19, uansett er det ikke jeg som har den. Dama blir 17 i år og er fult lovlig til å ta en piercing i ørret. Men det var ingenting å skrive under på som var rart.

Lenke til kommentar

Vi var der nede engang også byttet de piercing også sa de at dette skulle hjelpe. Men de nevnte ikke noe å vaske den eller hvordan man gjorde det. Vi kjøpte saltvann ettersom det er best til piercinger har vi lest og testet.

Vi måtte gå til det andre studioet fordi det første ikke kunne sakene sine. Vi pushet og forklarte problemet. Eneste de gjør er å hive ut kunder som klager. Har skjedd med flere venninner av dama. At de ikke får lov å komme tilbake ettersom de har tatt feil på piercinger osv.

Jeg er 19, uansett er det ikke jeg som har den. Dama blir 17 i år og er fult lovlig til å ta en piercing i ørret. Men det var ingenting å skrive under på som var rart.

Hmmm. klarer ikke helt sette meg inn i det, men syns dere skal dra til et profft studio som støtter dere og konfronttere det studio som har tatt hullet på henne.

Lenke til kommentar

Og fortell oss gjerne hvilket studio som gjorde den dårlige jobben. Med så dårlige kunnskaper og service bør folk holde seg unna.

Og dere burde vel strengt tatt skjønt at noe var muffens ettersom venninner av dama di også har hatt problemer. Jeg ville i alle fall ikke latt hvem som helst tukle med kroppen min.

Lenke til kommentar
Og fortell oss gjerne hvilket studio som gjorde den dårlige jobben. Med så dårlige kunnskaper og service bør folk holde seg unna.

Og dere burde vel strengt tatt skjønt at noe var muffens ettersom venninner av dama di også har hatt problemer. Jeg ville i alle fall ikke latt hvem som helst tukle med kroppen min.

Det er i Ski, jeg husker ikke navnet på percing studioet men er bak DNB banken i Ski. Ettersom venninne ikke hadde nevnt noe og vi hadde ikke spurt viste vi ikke om dette før det ble rykter rundt omkring i Ski at folk ble syke osv.

Til trådstarter kan du si om det var starlight i Drammen? Vet at det er et av Norges beste studioer og grunenn jeg spør er at jeg vurderer å få meg en tatovering fra de

Er Starlight den som ligger ved innebadet som har blitt langt ned. Du kan godt bare dra inn der å ta en tatovering :). Du må ha med legg pluss at du må skrive under at du ikke har aids osv. Tror det er på tatoveringer også. Seriøst studioet.

Kanskje jeg skal ta å sende et brev til forbrukerrådet også høre om angående rettigheter ?

Lenke til kommentar

Om du får penger tilbake tviler jeg på, men du kan jo forsøke å få en liten hevn, samtidig som du gjør din borgerplikt.

Ta kontakt med Kommunelegen i Ski, forklar dine bekymringer for at dette percingstudioet ikke har gode retningslinjer for rengjøring av utstyr, at flere har blitt syke eller fått plager etter å ha gått dit.

Kommunelegen har ansvar for innbyggernes liv og helse, og vil kunne stenge stedet hvis det medfører helsefare.

;)

Lenke til kommentar

Tatoveringsvirksomhet omfattes av forskrift om hygienekrav for frisører m.v.. Det følger av § 7 annet ledd at piercingartisten skal være sikker på at den som ønsker å ta piercing forstår mulige risikoer. Det er ikke noe krav om at noe skal skrives under.

Det er ingen lov som omfatter tjenester som gjøres på brukerens egen kropp. En behandling av spørsmål om rettigheter vil derfor måtte bli veldig konkret, og veies opp mot vanlige kontraktsrettslige prinsipper om hva man har krav på fra en alminnelig godt kvalifisert piercingartist. Startinnlegget gir for få holdepunkter for å vurdere dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...