Gå til innhold

Hovedkort-temperatur 90-93 grader

killertomato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enten er det målefeil, eller så er det noe skammelig feil med kjølingen din. Har du kabinettvifter og/eller vifte i PSUen som skaper sirkulasjon i kabinettet?

Hvilken temperatur føler du når du berører kjøleribbene mens PCen går?

Jeg har 3 kabinettvifter og har tatt av sidedekselet på kabinettet, så luftgjennomstrømning er det. Jeg kan helt greit holde fingeren min på kjøleribbene, så den føles ikke spesielt varm. Hva er vanlig at temperaturen skal ligge på?

Lenke til kommentar

Det spørs hvilken temperatur du ser på. Som oftest finnes det temperatursensor i friluft for å måle temperaturen i kabinettet, og temperatursensor i brikkesettet for å måle temperaturen der. Kabinetttemperaturen vil naturligvis ligge rundt 20-30 grader. Brikkesettemperatur kan tillates i hvert fall opp til 60 grader, men 30-50 grader vil være mer normalt.

Lenke til kommentar
Er ikke det litt vel høy temperatur? Kan det være skadelig i lengden?

Som det blir nevnt her, så kan det være at sensor oppgir feil temp i BIOS (fordi det er vel der du leser av temp?) - Siden avviket er så stort, anbefaler å sjekke hovedkortprodusentens webside, om det ligger rettelse til en oppdatert BIOS klar for nedlasting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...