Magnusha Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Har i dag DnB NOR som bank. Er meget fornøyd med nettbakløsningen og mobilbanken dem har. Men i det siste har jeg vurdert å bytte bank. Blir så mange gebyrer hos DnB, vet heller ikke hvordan renten er i forhold til andre banker. Har ikke lån, men BSU. Noen som vet om noen banker som er gode for studenter? Eller burde jeg bare beholde DnB NOR? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Har i dag DnB NOR som bank. Er meget fornøyd med nettbakløsningen og mobilbanken dem har. Men i det siste har jeg vurdert å bytte bank. Blir så mange gebyrer hos DnB, vet heller ikke hvordan renten er i forhold til andre banker. Har ikke lån, men BSU. Noen som vet om noen banker som er gode for studenter? Eller burde jeg bare beholde DnB NOR? Takker for alle svar! Du er ikke med i student-kundeprogrammet? Er vel ikke så mange gebyrer da... Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er du medlem av Tekna, så har Gjensidige et veldig godt tilbud. Gebyrfritt uten årsavgift på kort, samt god rente hvis du har 100K+. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Du kan be DnB om en ny avtale, f.eks bli en del av studentprogrammet deres. Det skal gi mange fine fordeler du antagelig ikke har nå. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Skandiabanken? Ellers er ikke DnBNORs studenttilbud særlig dyrt for de fleste – som nevnt. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kan anbefale Skandiabanken på det varmeste. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Sparesmart.no som sparekonto og Postbanken Student som VISA. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kan anbefale Skandiabanken på det varmeste. Man må ha en bank i tillegg. Jeg fikk meg en smell som 18 åring student med deltidsjobb. Siden jeg ikke hadde inntekt året før eller mer enn 10.000 stående på konto hos de så nektet de å gi meg et visa kort. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er du medlem av Tekna, så har Gjensidige et veldig godt tilbud. Gebyrfritt uten årsavgift på kort, samt god rente hvis du har 100K+. + 1 Lenke til kommentar
per66 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Sjekk www.finansportalen.no for hva som kan lønne seg, ang renter osv. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Driver selv og undersøker bank for student nå. Personlig har jeg hatt DnB NOR Student i flere år og er fornøyd med dem, men skal anbefale en bank videre, da hovedsaklig med tanke på minimale avgifter, også for bruk i minibank/butikk/netthandel. Kikker mest på "Postbanken Leve Student" vs "DnB NOR Student". DnB NOR er gratis i 3 år, mens Postbanken er gratis i 5 år ser jeg. Utenom det ser det for det meste likt ut, men tar gjerne imot tips med tanke på avgifter man kanskje ikke tenker over, og evt support dersom noe skulle oppstå. Postbanken Leve Student: https://www.postbanken.no/no/leve/leve/leve_student/ DnB NOR Student: https://www.dnbnor.no/person/fordelsprogram/student/ Erfaringer/anbefalinger? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Driver selv og undersøker bank for student nå. Personlig har jeg hatt DnB NOR Student i flere år og er fornøyd med dem, men skal anbefale en bank videre, da hovedsaklig med tanke på minimale avgifter, også for bruk i minibank/butikk/netthandel. Kikker mest på "Postbanken Leve Student" vs "DnB NOR Student". DnB NOR er gratis i 3 år, mens Postbanken er gratis i 5 år ser jeg. Utenom det ser det for det meste likt ut, men tar gjerne imot tips med tanke på avgifter man kanskje ikke tenker over, og evt support dersom noe skulle oppstå. Postbanken Leve Student: https://www.postbanken.no/no/leve/leve/leve_student/ DnB NOR Student: https://www.dnbnor.no/person/fordelsprogram/student/ Erfaringer/anbefalinger? Posten har flere lokaler enn DnB Nor, så kanskje det er ett argument? Selv bruker jeg aldri lokalene til banken, men mine foreldre har setter inn litt penger av og til (bruktsalg o.l.) og da er det veldig greit å kjøre på den lokale butikken og sette inn penger uten gebyrer. Hvis du er TEKNA- eller NiTO-medlem er det veldig gode avtaler hos Gjensidige. Gratis VISA så lenge du er student og godt rente på over 100' For å se fordelene NiTO har hos Gjensidige kan du gå her: http://www.gjensidige.no/nito Endret 10. april 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Vedkommende er ikke medlem av verken Tekna eller NITO, og skal få VISA osv for første gang (da vedkommende fylte 18 på fredag). Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Postbanken og DnB NOR er jo egentlig samme bank, så det er ikke så rart om dem er ganske like. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Selv har jeg flere banker. Skandiabanken hvor jeg får lån/stipend inn og som jeg bruker som som brukskonto pga ingen gebyrer. Mens sparepengene er i en annen bank med høyere rente og aksjene i nordnet. Når jeg etterhvert skal ha meg huslån så vil jeg nok sikker prøve å finne den mest gunstige banken for dette også. Ser ingen grunn til å kun ha en bank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå