Gå til innhold

Hodetelefoner for ca. 800-1000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest litt på forumet og beklager for å lage enda en slik tråd. vet det er mange av dem, men etter å ha lest og lest på diverse forum, forskjellige tester og sett i nettbutikker så er jeg litt lost.

Det jeg er ute etter en noen hodetelefoner som jeg kan bruke sammen med MP3-spilleren, iPhone og PCen min. Det betyr vel at de bør være greie å drive for en portabel spiller. At lyden kommer fra en portabel spiller betyr vel nesten at jeg kommer til å bruke hodetelefonene en god del ute i det fri, så lukkede klokker er vel en fordel.

Av musikk så hører jeg på litt forskjellig - Rock, metal og en del elektrisk (mye forskjellig, men det er blitt en del dub i det siste) musikk. Og så litt klassisk innimellom.

Vil jo som alle andre ha best mulig lyd for pengene. En ordentlig bass som ikke overdøver alt det andre som jeg har hørt i noen hodetelefoner. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare meg, men lyd som passer musikksjangrene jeg hører på.

Jeg har tidligere hatt et Koss Porta-pro som alle andre men det kasserte jeg rimelig fort. Bruker nå AKG K518DJ (LE) og noen Sennheiser in-ear plugger som jeg desverre ikke husker navnet på.

Jeg har sett på Grado SR80i og AKG K450. Når det gjelder Grado så er det så mye snakk om at de er vonde, men at lyden er fatastisk. Men det som holder meg tilbake er at de er åpne. Noe av det verste jeg opplevde med porta-pro var at alle hørte hva jeg hørte på - som oftest bedre enn meg og! Ellers så er det k450, men jeg har hørt en del forskjellig kritikk. Noen sier de har god lyd, andre ikke. Jeg har lyst på ihvertfall litt bass og jeg har lest at k450 ikke hadde så god bass?

I de mange postene jeg har lest har jeg lagt merke til at mange bare anbefaler K518DJ, men hva om jeg liker dem, me nvil ha noe bedre?

Gradoene koster jo bare 575 hos dustin home med studentrabatt, men jeg er så usikker..

Kan noen hjelpe meg litt?

Takk!

Edit:

Jeg glemmer ofte hva jeg allerede har skrevet så om jeg gjentar meg selv så beklager jeg. Go korttidshukommelse! :)

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beyerdynamic DT770 Pro 80 eller 32 ohm's versonen tror matche dine behov. Koser litt mer enn budsjettet ditt , men jeg tror det er verdt de ekstra 500 kronene.

Pris : fra 1500-2000

Bass: veldig fin, tigth og god men farger ikk lyden veldig

Byggekvalitet: Meget robust, tåler en del trøkk

Portablitet : dekker ørene helt, så de er ganske store. passer best for hjemmebruk, men kan også brukes til ipod

Håper du tar en titt på disse ( har de selv og er veldig fornøyd)

Lykke til

Lenke til kommentar
Takker for svar! Har sett litt på dem tidligere, men er nokså usikker på dem da de virker så store. Brukeromtalene i prisguiden er jo heller ikke feil.

okay, jeg ser poenget ditt selvfølgelig. men hvor skal de primært brukes?

- på skole/bussen?

-hjemme?

- hjemme+skolen?

Prøv og formuler de litt mer prsist når det gjelder hvor du skal bruke de :) blir litt lettere og svare da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...