Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjempefrustrert over kjæresten - HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært sammen med kjæresten i 3 måneder, og det er i løpet av den siste måneden jeg føler at hun har mistet interressen eller er i ferd med å "fryse/tie ihjel" parforholdet. Jeg er veldig frustrert og overreagerer kanskje en del, men jeg skjønner ikke hva som skjer, og hvordan jeg bør angripe/håndtere situasjonen.

De 2 første månedene vi var sammen, var jeg ofte hos henne og hadde samvær 2-3 ganger pr. uke både med henne og barna. Vi treftes hos meg de helgene vi begge var barnefri, og vi snakket om fremtiden og hun gav meg en klar forståelse at jeg kunne bare komme og gå hos henne nærmest som jeg ønsket, og at hennes hjem også snart ville være mitt. Jeg har hus selv, så vi pratet en del om å selge mitt, bygge på hos henne og begynne prosessen med å bli et samboerpar.

Jeg vet at dette hørtes ut som om vi tok raske umodne beslutninger, men vi begge er 35+, har barn og har vært sigle i 2+ år. Vi fikk fort en veldig god tone, preget av en rolig/voksen forelskelse uten å miste bakkekontakten eller hodet.

I denne perioden (de 2 første måneder) sendte hun også veldig mange sms, gav tydelig uttrykk for at hun var glad i meg, syntes jeg var kjekk og at hun elsket meg. Hun slet med at hun var utbrendt på jobb, og hun var sykemeldt. Hun gav tydelig uttrykk for at mitt nærvær og positivitet gjorde henne godt, og at jeg fikk det til å bruse i årene hennes. Alt var mao bare velstand, og hun holdt på ingen måte noe tilbake for meg. Hun forberedte også i denne perioden å ta opp igjen noen fag, og ta eksamen.

Men.... så den siste måneden har alt snudd seg på hodet! Hun tar sjelden kontakt (kan ta mange dager før hun svarer), meldingene jeg får bærer ingen preg av emosjonalitet, og de meldinger jeg sender henne hvor jeg uttrykker følelser for henne, velger hun å ikke svare på. Hun har i denne måneden sendt meg noen sms'er hvor hun uttrykker at hun er kun ute etter en kjæreste å være sammen med en gang i blandt, og at hun ikke vil bli klar for "noe mer" før tidligst om et år eller 2! :-O Avtaler som vi har anngående samvær med henne og barna blir kansellert fordi hennes ex. har invitert seg selv, og hun prioriterer ham fremfor meg. Alle innlegg/referanser fra at hun er sammen med meg har hun fjernet fra facebook (skult personlig status/slettet gratulasjonslister/info om at vi er blitt sammen etc).

Vi var for 2 uker siden på en liten reise, der vi fikk en del tid sammen for oss selv. Hun gav ingen verbale uttrykk for at hun var glad i meg/elsket meg, men vi koset mye, og var mye nær hverandre. Etter turen gav hun uttrykk for at reisen hadde vært bra! Så tok det 4 dager fra vi kom hjem før jeg sendte en sms til henne og etterlyste en emosjonell respons fra henne. Hun svarte at hun hadde visst gått i dvale, og at hun hadde fått overdose av det meste i løpet av helgen (Denne overdosen gjaldt også møte med familie/venner etc fra hennes hjemsted) og at hun trengte litt tid for seg selv. Jeg skrev tilbake at jeg blir frustrert og redd for henne når jeg ikke har hørt fra henne på mange dager. På dette svarte hun at hun skjønte dette, og hun beklaget at hun var så ustabil i forhold til å involvere seg. Hun sa dette ikke handlet om meg i grunnen, men like mye om logistikk. Hun trengte "pusterom" for å tenke, og hun lurte på om jeg ikke kunne skru av følelsene mine et øyeblikk :-{

Nå har jeg ikke hørt fra henne på 3 dager, og jeg har heller ikke selv sendt noen sms.

Jeg er SVÆRT frustrert og skjønner ikke hva som fåregår! Jeg har lurt på om jeg skal:

a) konfrontere henne med hele "pakka" og så la det stå til med hele parforholdet

b) gi henne fullstendig pusterom til over jul (hun har eksamen før jul)

c) sende henne meldinger fortsatt, og gi uttrykk for følelser

d) Gi fullstendig "beng" og la forholdet stille dø hen

Fint om det er kun "voksne" svar, vi snakker ikke her om forelskelse på skolegården m/kviser og hubbabubba :-)

På forhånd takk fra en frustrert sjel :-\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viker for meg som om hun holder på med noen andre på siden, kanskje ex'n? Min erfaring med jenter er at dersom en har vært i et forhold i en stund, og gutten slår opp, så vil han fortsatt ha jenta rundt lillefingeren en god stund etter forholdet er slutt også!

Så kan tenkes at hun ser en liten sjanse for å bli sammens med ex'n sin igjen..

Lenke til kommentar

Hvor fort snudde alt seg på hodet? Var det sånn over natten, eller har det gått gradvis over den siste måneden?

Det første som slår meg er at eksen er kommet tilbake og gitt henne noen hint om at han er intressert. (ekte eller uekte hint.. hvordan disse jentene tyder ting har jeg aldri helt forstått ;) )

Hvis hun da ikke var helt over han vil den emosjonoelle delen av henne overbevise henne om å prøve igjen, og slippe alt hun har i hendene.

Å gå fra å si hun elsker deg, planlegge flytting og fremtid etc til den likegyldigheten hun viser deg virker litt mistenksom.

Tatt deres alder med i beregningen vil jeg si at det er en grunn til at hun har endret seg så fort, og ikke bare en fjortissforelskelse som har gått over..

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gitt henne et lite hvilerom til å puste ut og få ting på plass for seg selv når det kommer til følelser og hva hun ønsker. Det kan godt hende at ting gikk litt for raskt fram for henne selv om hun ikke kanskje var så flink til å gi uttrykk for det.

Og når hun da i tilegg har en far til ungene sine å forholde seg til (som ikke alltid er lett) og eksamener+utbrenthet så blir det mye på en gang. Dog, jeg ville helt klart konfrontert henne med hele pakka etter hun fikk litt tid på seg, for eksempel etter jul.

Dog, forbered deg litt på at det kanskje ikke går som du ønsker i tilfelle det går dårlig.

Lenke til kommentar

Vel, imo så tror jeg at dette er en ganske vanlig sak i et forhold. Jeg ville definitivt dratt til henne i stedet for å sende meldinger som skal være "følelsesladde", svart på hvitt på en telefon som viser 256 millioner farger. Det ligger mye mer i det og snakke med noen enn å sende en sms.

Konfronter henne og be hun om å snakke ut med deg. Da kan du forberede deg på enten en god forklaring, eller selfølgelig en rimelig ignorerende forklaring.

Det å "gi" tid henviser til at du er svak, vis at du mener noe, at du er der du òg. For du har like mye som henne å si i et forhold på to.

Så ta mitt råd om du føler for det, konfronter henne med det du ser som et hinder i deres forhold, og la resten gli med :)

Lenke til kommentar

1 innlegg som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det innlegg som ikke er relevant for tråden som er slettet.

Lenke til kommentar

Tipper x-en som "inviterer seg selv" sannsynligvis er årsaken til dine "problemer".

Av en eller annen grunn kan jeg se for meg at de to nå vurderer å prøve en gang til, spesielt om x-en også er far til barnet.

Du taper lite på å spørre hva som foregår. Venter du til over jul blir du sannsynligvis svarteper uansett.

Lenke til kommentar

Oppsøk henne og gå rett på sak. Finn dybden i problemet. Tenk litt på deg selv. Du skjønner vel at hun behandler deg som dritt. Krev et svar fra henne. Spør henne rett ut. Da sparer du deg for mye grining, stressende tanker osv..

Gå nå!!!

Lenke til kommentar

Synes du skal ta det litt rolig. Du har allerede konfrontert henne en gang, la hun nå få litt pusterom. Å mase på henne når hun ikke vil driver henne bare mer unna. Ta en pause til over jul. Er dette ment for dere kommer hun nok tilbake. Hvis ikke så er det ikke stort annet å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er ikke rettferdig overfor deg som hennes kjæreste at hun ikke skal gi deg respons. Kanskje hun rett og slett trenger pusterom ja, men det er ingen unnskyldning for å ikke gi deg et ordentlig svar. Som kjærester er man to individer men også ansvarlig for å vedlikeholde forholdet.. Du skal ikke alene ta på deg ansvaret for å kjempe for forholdet. Hun må ville hun også.

Lenke til kommentar

For meg så høres det ut som at om du presser henne mer opp i hjørnet enn hun allerede er, så smeller det.

Du bør nok innta en nonchalant holdning og overta styringen. Det er muligens slik at denne dama trenger å føle savn igjen. Har hun noe pågående med en annen, så er det fint lite du kan gjøre enn å være den som handla riktig "den gangen".

Opptre modent og laidback. Jeg tror du oppnår mest med det.

Har hun bestemt seg for at du er over og ut, så er det ikke opp til deg desverre. Men du kan forbedre dine sjanser til senere.

Lenke til kommentar

Ikke hør på Patience. Hvis hun er typen som trenger å føle savn etter 2 månder er hun ikke noe å spare på mener jeg. Det kan virke som at hun har noe på gang med x-en, men har deg i backup, bare for sikkerhetskyld.

Konfronter henne, be om å møte henne personlig. Spør henne om hvorfor hun har endret sin oppførsel så drastisk. Spør om det har noe å gjøre med at x-en er tilbake i livet hennes. Kanskje svarer hun at hun rett og slett trenger pause, eller kanskje svarer hun at hun har blitt sammen med x-en igjen.

Jeg vil heller leve i visshet om forholdet er død, enn å leve i uvisshet om hvor du har henne. Det kan gjøre deg gal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...