Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Godkjenning av div stæsj i vognkortet

Anbefalte innlegg

Stjeler tråden litt:

Hvordan går én frem for å godkjent endring av ytelse på en bil?

Har seg slik at jeg vurderer å trimme SMARTen (ingen fysisk inngrep) hele 8 (82~90)Hk og vil helst ha det gjort lovlig.

Økonomisk sett slipper du vel unna, Tollvesenet opererer vel med en uoffisiell grense på 10-15% pga sikkerhetsmarginer etc. I tillegg er det ikke sikkert du får 90hk på hjul heller.

Dokumentasjonsmessig trenger du vel papirer fra f.eks produsent av trimsettet på at det passer bilen og om bilen må modifiseres noe mer (bremser etc).

Den trimmen jeg snakker om innebærer et større TIK rør og noe ny software.

Om det har noe å si så er det snakk om en Brabus SB2 map som ble levert som tilbehør til Roadsteren (ForTwo heter SB1 og ForFour heter SB3 mener jeg). Alle SMART godkjente verksted skal kunne gjøre/levere disse.

er det en øveringgrense for kor masse en kan sote ting, før de blir ulovlig? i prosent andel? Da meiner eg siderutene framme :p

Rutene foran B-stolpen har man ikke lov til å sote eller feste noe som helst på. Har til og med vært med på å godkjenne gjennomsiktig UV-film på framrutene på en bil.

Skiftes hele vinduet med ei som er forhåndsotet (i mangel på mer teknisk navn) blir det da lovlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...