Pigeon Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Gitarhalsen min har veldig lave og slitte bånd, så jeg vil ha nye. Er det noen som veit sånn ca. hvor mye det koster å få skifta bånd? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Kommer litt an på. Hva slags gripebrett er det? (lakkert lønn, palisander, ibenholt etc) Er det binding på gripebrettet? Det kan hende at det holder med å slipe båndene (inkl re-crowning), noe som vil bli atskillig rimeligere. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Det er ulakkert lønn, uten binding. Slipe dem? Da blir de jo enda lavere... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg har ingen forutsetninger for å vurdere om båndene dine er for lave for en sliping, da må jeg se halsen. Jeg sa jo "kan hende.." Er du sikker på at det er ulakkert lønn? Det er lenge siden jeg tok betalt for slike jobber, men jeg synes å huske at en standard jobb (ulakkert brett uten binding) kom seg på ca 1500,- Men det er leeeenge siden Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Ja, jeg er helt sikker på at det er ulakkert Er det veeeldig vanskelig å gjøre sånt selv? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Det kommer helt an på. Har du noen som helst erfaring med båndarbeid? Hvis ikke er det vel ikke det første man prøver seg på uten å prøve på en skrap-hals eller to først. Du trenger en god del verktøy også. Google "fretjob, fret levelling, fret crowning" etc. Finnes mye informativt der ute. Edit: hva slags gitar er dette? Det finnes jo erstatningshalser i varierende prisklasser å få kjøpt, disse klarer seg som regel med litt sliping og TLC. Endret 9. desember 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Nei jeg har ikke noe erfaring med båndarbeid... Det er en litt-av-hvert-gitar. Halsen er 24 3/4" scale, gripebrett av lønn. Resten er lysebrunt treverk, jeg er ikke helt sikker på hva slags treverk det er. CBS-strat hode... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hmmm. 24 3/4" med strat hode, er det en "conversion neck" av en eller annen type? Du får slike splitter nye fra 150 dollar og oppover, pluss frakt og moms, så det er ikke sikkert det blir så mye dyrere enn å skifte bånd på den gamle. Så med mindre den gamle er spesielt god og "verneverdig" så kan det være et alternativ. Geir Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Nei, det er ikke en "conversion neck". Det er en venn av en venn, av en venn har lagd den, og den er veldig digg å spille på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå