Gå til innhold

Red Dead Redemption-tråden

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lette i over en time etter feil skatt... :blush:

(Walkthroughen hadde skattekartet som første skatt, så tredje skatt i spillet var fjerde skatt i walkthroughen.)

Jaså, vi jukser og bruker walkthrough? Gjorde det selv :p Etter den første (aner ikke når jeg har tatt den) klarte jeg vel de to neste eller noe uten å slå opp på nettet, men derifra ble det juks og fanterier. Orker ikke leite etter noe jeg ikke skjønner noe av...Litt som i Assassin's Creed 2, noen av gåtene var helt håpløse uten hjelp (typ oppgaver hvor man må kunne et sært alfabet man aldri har sett), selv om de fleste var kurante.

Lenke til kommentar

Lest en del gjennom denne tråden, har desverre ikke mottatt noe spill enda. Bestilt på Lefdal.com Vet egentlig ikke når eg kommer til å få det. Men en ting eg så fram til er at Online skulle bli ganske kult. Men som eg ser her klager ganske mange over det. Greit, auto-aim blir for dumt. Om det bare er det som er dårlig Online skal eg nå klare å kose meg litt :dribble:

Lenke til kommentar

Howdy!

Jeg hadde alle scrapsa til den 4. outfiten unntatt den der jeg måtte slå han i horseshoes. De første fem poengene gikk til meg, men etter det så ble jeg plutselig helt elendig til å kaste.. De fløy veggimellom ettersom han traff ganske bra. Utrolig teit.. Så når jeg bare trengte to poeng til kastet jeg selvfølgelig milevis uttafor selvom jeg egentlig kastet likt som de alle andre gangene. Da ble John Marston så sint at han trakk opp revolveren og rett og slett skøyt ned hesteskomannen.. :whistle:

Lenke til kommentar

(Walkthroughen hadde skattekartet som første skatt, så tredje skatt i spillet var fjerde skatt i walkthroughen.)

Jaså, vi jukser og bruker walkthrough? Gjorde det selv :p Etter den første (aner ikke når jeg har tatt den) klarte jeg vel de to neste eller noe uten å slå opp på nettet, men derifra ble det juks og fanterier. Orker ikke leite etter noe jeg ikke skjønner noe av...Litt som i Assassin's Creed 2, noen av gåtene var helt håpløse uten hjelp (typ oppgaver hvor man må kunne et sært alfabet man aldri har sett), selv om de fleste var kurante.

Jeg lar heller være å finne skattene fremfor å bruke walkthrough. Er en utrolig god følelse å finne en godt gjemt skatt når en har brukt en del tid på det. Vil ikke gi meg noe som helst å finne ting ved juks.

Lenke til kommentar

Jeg lar heller være å finne skattene fremfor å bruke walkthrough. Er en utrolig god følelse å finne en godt gjemt skatt når en har brukt en del tid på det. Vil ikke gi meg noe som helst å finne ting ved juks.

Enig med deg, Steen. Jeg har satt som mål at RDR blir det første spillet på en stund hvor jeg virkelig ikke skal jukse meg igjennom - rett og slett for å få mest ut av spillopplevelsen. Jeg satte samme mål med AC2, men som en skrev her så ble de siste oppgavene helt abstrakte og på trynet så jeg ga opp..

I kveld prøvde jeg å erte på meg dyr for å føre dem mot togsporet når toget kommer. Det gikk nesten på siste forsøk før jeg ga opp, men hunden skvatt unna i siste liten.. Skal spille litt mer i kveld håper jeg og da får jeg prøve igjen.

Lenke til kommentar

Jeg leser jo selvsagt ikke walkthrough med en gang. Som jeg sa lette jeg i over en time etter feil skatt, og det meste var uten hjelp. Om du leser walkthrough med en gang og likevel sitter i over en time uten å finne skatten bør du kanskje spille noe annet. :p

Er enig i at spillopplevelsen bør gå fremst, men er ikke tilhenger av å aldri jukse. Husker for eksempel det siste oppdraget i Mercenaries med glede. Jeg satt i fem timer i strekk (!) på det samme oppdraget uten å klare det, helt til jeg gav opp og slo på God Mode. Riktignok jukset jeg meg gjennom det siste oppdraget, men i sånne tilfeller vil jeg si det er "lov" å jukse. Om man plages for lenge blir det bare frustrerende og kjedelig. Det kan være bedre å jukse litt for å komme forbi en vanskelig bit og heller nyte resten.

Lenke til kommentar

Jeg leser jo selvsagt ikke walkthrough med en gang. Som jeg sa lette jeg i over en time etter feil skatt, og det meste var uten hjelp. Om du leser walkthrough med en gang og likevel sitter i over en time uten å finne skatten bør du kanskje spille noe annet. :p

Er enig i at spillopplevelsen bør gå fremst, men er ikke tilhenger av å aldri jukse. Husker for eksempel det siste oppdraget i Mercenaries med glede. Jeg satt i fem timer i strekk (!) på det samme oppdraget uten å klare det, helt til jeg gav opp og slo på God Mode. Riktignok jukset jeg meg gjennom det siste oppdraget, men i sånne tilfeller vil jeg si det er "lov" å jukse. Om man plages for lenge blir det bare frustrerende og kjedelig. Det kan være bedre å jukse litt for å komme forbi en vanskelig bit og heller nyte resten.

Nå er ikke skattejakten en del av spillet som fullføres. Men er enig i at det i enkelte tilfeller kan være ok med walkthrough hvis alternativet er å legge spillet på hylla :)

Lenke til kommentar

wow, ble nettopp ferdig med spillet, jeg synes det var et fantastiskt bra spill!

eneste er at

Jeg skulle ønske slutten la litt mer i det, som jeg leste tidligere og kommenterte på før jeg var ferdig med spillet selv, var det noen som sa at en spoilet ved å si at det var en trist slutt, like etter jeg kom tilbake til min egen farm og kom i gang med familien ventet jeg bare på at noe skulle skje med enten sønnen min eller kona. Hadde aldri trodd at selveste hovedkarakteren skulle dø. Så ja det spoilet, men helt ved siste øyeblikk skjønte jeg det, jeg spilte 2 ganger fra jeg hentet sønnen ved grizzly'n og til jeg ble begravet. Trist slutt indeed. Skulle bare ønske jeg kunne gjort mer som Jack. At jeg kunne hevne John's død, har spilt som han og blitt en del av han på en måte og hva han levde for, synes det er for jævlig at han bare skulle dø uten at jeg kunne gjøre noe med det.

Forhåpentligvis vil det komme mer og jeg vil få muligheten til dette. Ble liksom litt tomt at Jack ikke gjorde mer på en måte. Men kanskje det er ment for en RDR2 (eller "3" pga red dead revolver. For meg er Redemption nr1)

Lenke til kommentar

Dæven smelte som disse pumaene er vanskelige å ha med å gjøre...Driver og må knive 2 stk, og drepe dem på den måten...Fanken ikke lett. Det trengs rundt 3 knivstikk, og de løper myye fortere enn meg. Så blir den borte, og jeg går rundt i et par minutter og ser om jeg finner en, før den plutselig tar sats bakfra og dreper på ett forsøk...Flinke til å snike seg innpå disse

Edit: La ut bait, og idet jeg løp vekk fra det (10m) kom det allerede en puma bakfra :D For en gangs skyld vant jeg fighten, men likevel...Disse er ihvertfall morsomme å jakte på

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg skvetter så jævlig hver eneste gang en puma sniker seg innpå meg.

Jeg går/sitter/lusker rundt om natten for å se etter øyne som lyser mot meg... Plutslig hører jeg et snerr og Mr. Cowboy tumler rundt i vill kamp med pumaen. Jeg hopper i stolen og mister kontrollene så jeg dævver...

and again...

and again...

and again...

Og hver gang tenker jeg; "neste gang, kattejævel... neste gang."

Lenke til kommentar

Ser det er en del som virker litt skuffet? Kanskje ikke skuffet, men var nok litt for forventningsfulle, jeg hørte om spillet tidlig men gadd ikke se noe spess inn i det, for tenkte ikke det var noe særlig, før en uke før release. Jeg syntes det virka dritfett og bestilte det den 20. Mai. Jeg har ikke blitt skuffet, ikke klart å legge det fra meg omtrent siden jeg fikk det, har vært syk og har ikke vært stort annet og gjøre men :p

For å si det sånn, det er ikke mange spill jeg pleier og runne lenger. Før runnet jeg alltid det jeg kjøpte, for noen år tilbake når jeg var litt yngre og en litt større gamer.

Men fortsatt, jeg hadde nok ikke så sykt store forventninger som mange, og syntes rockstar leverte ett sykt bra spill. Synes det er en god idè og en fin histore, men som kanskje skulle hengt litt bedre i sømmene.

Men så har jeg heller enda ikke fått prøvd det online, så vet ikke hvordan det er.

Har ingen å spille med enda siden det ikke er noen som har fått spillet enda til PS3 :p

Folk må vente til onsdag/torsdag

Lenke til kommentar

Nå er ikke skattejakten en del av spillet som fullføres. Men er enig i at det i enkelte tilfeller kan være ok med walkthrough hvis alternativet er å legge spillet på hylla :)

Det har ingenting å si om det fullføres eller ikke. Spørsmålet er heller om du vil fullføre det eller ikke, og i såfall om du er villig til å bruke en walkthrough. Skal jeg ha sjanse å finne en del av skattene må jeg bruke walkthrough. Enkelt og greit. ;) (men selvsagt leter jeg jo selv først.)

Lenke til kommentar

wow, ble nettopp ferdig med spillet, jeg synes det var et fantastiskt bra spill!

eneste er at

Jeg skulle ønske slutten la litt mer i det, som jeg leste tidligere og kommenterte på før jeg var ferdig med spillet selv, var det noen som sa at en spoilet ved å si at det var en trist slutt, like etter jeg kom tilbake til min egen farm og kom i gang med familien ventet jeg bare på at noe skulle skje med enten sønnen min eller kona. Hadde aldri trodd at selveste hovedkarakteren skulle dø. Så ja det spoilet, men helt ved siste øyeblikk skjønte jeg det, jeg spilte 2 ganger fra jeg hentet sønnen ved grizzly'n og til jeg ble begravet. Trist slutt indeed. Skulle bare ønske jeg kunne gjort mer som Jack. At jeg kunne hevne John's død, har spilt som han og blitt en del av han på en måte og hva han levde for, synes det er for jævlig at han bare skulle dø uten at jeg kunne gjøre noe med det.

Forhåpentligvis vil det komme mer og jeg vil få muligheten til dette. Ble liksom litt tomt at Jack ikke gjorde mer på en måte. Men kanskje det er ment for en RDR2 (eller "3" pga red dead revolver. For meg er Redemption nr1)

Det er jo et sånn stranger oppdrag igjen da, hvis du ikke har hevnet John enda ;) det er i blackwater om ikke jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Haha, når jeg skulle flerre opp en gjeng med etterlyste personer var det bare en igjen, og han skulle jeg bruke lassoen på, men når den tid kom satt han seg på hesten sin og red utfor et stup og ned i en elv... Så nå er det umulig for meg å få han i jail. :p Det endte med at jeg måtte begynne å skyte på sherrifene for å få det missionet av meg. Vet ikke om det var det lureste, men det var det eneste jeg kom på.

Lenke til kommentar

eneste er at

Det er jo et sånn stranger oppdrag igjen da, hvis du ikke har hevnet John enda ;) det er i blackwater om ikke jeg husker feil.

Ja jeg fant nettopp dette ut etter at jeg ...

kjøpte en avis! :D

He was honored with medals for outstanding service to his country distinguished career and exceptional valor in the field of duty. Mr.Ross and his loving wife Emily, have moved out to a cabin by Lake Don Julio in Cholla Springs, New Austin to enjoy their twilight years together.

Er det ikke bare dra å drepe han? Er det en dude jeg skal snakke med først?

Lenke til kommentar

Angående slutten som er blitt nevnt her har jeg noen spørsmpål, fint hvis dere ikke nevner for mye siden jeg ikke ønsker å bli spoilet for mye.

John dør etter hva jeg har fått med meg, men hva skjer med tingene du har samlet opp, penger, fame osv. Blir denne nullstilt? For hvis det er tilfelle så venter jeg med siste mission til en stundt, blir morsommere å traske rundt som John enn med en random Jack

Herlig hvis noen som er ferdig kunne svart. :)

Lenke til kommentar

Angående slutten som er blitt nevnt her har jeg noen spørsmpål, fint hvis dere ikke nevner for mye siden jeg ikke ønsker å bli spoilet for mye.

John dør etter hva jeg har fått med meg, men hva skjer med tingene du har samlet opp, penger, fame osv. Blir denne nullstilt? For hvis det er tilfelle så venter jeg med siste mission til en stundt, blir morsommere å traske rundt som John enn med en random Jack

Herlig hvis noen som er ferdig kunne svart. :)

haha ja som skippy sier, det er virkelig ikke vår skyld at ikke du klarer å la nysgjerrigheten din ligge ved å åpne spoiler tags :p Som han sier, det er en grunn til at det er i spoiler tag. Hvis du ikke vil bli spoilet, ikke åpne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...