Cath92 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei, jeg prøver å lage en action ut av denne tutorialen: http://www.rnel.net/tutorial/Photoshop/12092 Men på "Step 8" så må man velge hudfarge og redigere Hue/Saturation, og dette er noe som kommer til å bli forskjellig på hvert enkelt bilde, så det jeg trenger er en måte å gjøre så actionen stopper av seg selv, og kanskje forteller hva man må gjøre selv. Jeg har en action som jeg har lastet ned, og i den så dukker det opp en "advarsel"-boks med forklaring fra henne som har lagd den på hva man skal gjøre selv. Så er det noen her som vet hvordan jeg kan få gjort noe lignende i min action? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Trykke på stoppknappen? og trykke record igjen når du vil i tutorialen... Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Trykke på stoppknappen? og trykke record igjen når du vil i tutorialen... Nei, jeg var redd for at jeg kom til å bli misforstått på den måten. Det jeg mener er at hvis jeg skal bruke actionen selv da, når den er ferdig, så trykker jeg play og da skal den gjøre alt automatisk, men så skal den stoppe opp når jeg må gjøre noe individuelt. Altså, jeg holder på å LAGE actionen selv. Jeg vet at man kan trykke på stop og play, men det betyr ikke at actionen stopper akkurat der jeg vil den skal stoppe. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 ja ok, lag to actions da, en før som stopper der du vil og en som fortsetter der du vil og lagrer den som et sett. Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 ja ok, lag to actions da, en før som stopper der du vil og en som fortsetter der du vil og lagrer den som et sett. Hmm.. det var faktisk smart. xD Det kan funke, takk! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Slik får du opp den advarselsboksen: Etter at du har laget actionen så kan du merke av det steget du vil han en stopp, også trykker du nesten øverst til venstre på action-paletten sånn at du får opp den fly-out-menyen der. Der velger du "Insert stopp", også fyller du inn hva du vil det skal stå i dialogboxen når actionen stopper. Hak av for "Allow continue". Her kan du feks be brukeren trykke stopp, gjøre et eller annet, og trykke play igjen. Husk at du også kan hake av for om du skal få opp dialogoxen for hvert filter slik at dette kan justeres mens actionen går. Default settinger blir da de som du benyttet når du laget actionen. Endret 9. desember 2009 av perottol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå