k-h-s Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg skal kjøpe en ny ekstern hardisk. Den skal primært brukes til lagring av musikk, bilder, filmer, og nedlastetde filer og programer. Den burde være rundt 500gb. Jeg har eSATA på pcen. Vet ikke om jeg burde kjøpe dette eller ikke? Noen anbefalinger på en ekstern hardisk på ca 500gb? En rask disk, har ikke noe å si om den trenger "lader"(være kobla til 220v for å brukes). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Sjekk prisguiden. https://prisguiden.no/kategorier/ha...6%5D%5Bhigh%5D= Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Har sett der. Men usikker om jeg burde legge penger i eSATA eller ikke. Om det er så stor ytelsesforskjell at det er verdt det. Og noen anbefalinger på en rask disk? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har sett litt på disse to : Western Digital My Book Essential Edition 500 GB Western Digital My Book Studio Edition 500 GB Den siste står det at har eSATA. Men står også den er laget fro mac. Det er windows vista og windows 7 den blir brukt på. Jeg bruker drag and dropp, ikke noe program for å legge over. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 USB har maks hastighet 25 - 30 MB/s. Med eSATA får du hastigheten til disken, typisk 50 - 80 MB/s. Har sett flere som rapporterer problemer med å få eSATA til å fungere. Vet ikke hvor utbredt det er. Mac har Firewire. Disker som har det også koster vel litt mer. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har ikke firewire desverre på pcen jeg bruker. Men er den esata disken god å bruke til pc? Eller er det noe spesielt som gjør den til mac bukere? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Siden jeg ikke får noe flere svar spørr jeg igjen. Noen anbefalinger? Er den med eSATA mulig å bruke til pc? Eller blir det bare kluss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå