f(x) Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hei! Jeg og pappa har begynt å skyte litt lerduer. Hagla som bruker er en gammel S/S hagle sannsynligvis fra 60-tallet. Til nå har vi brukt den gjenværende blyammunisjonen (var ikke særlig mange det) så nå må vi kjøpe nye. Jeg er usikker på om det bør brukes stål i slike gamle gevær og lurer på hvilke alternativer man har til stål når det gjelder ammunisjon til lerdueskyting. Pris er også viktig, vismut er vel ganske dyrt? EDIT: Finnes det i det hele tatt noe annet enn stålammo å oppdrive til lerdueskyting? Endret 9. desember 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ville ikke satset på det. Min bestefar har en hagle som gikk i stykker pga. bly ammunisjon. Er du riktig uheldig så eksploderer løpet rett i ansiktet ditt. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Ville ikke satset på det. Min bestefar har en hagle som gikk i stykker pga. bly ammunisjon. Er du riktig uheldig så eksploderer løpet rett i ansiktet ditt. Mener du at det gikk i stykker fordi han brukte bly? Du mener ikke stål? Jeg regner med at det (uansett) kan være en god ide å ta med hagla til en børsemaker (min nærmeste er Rogne Våpen), han kan vel kanskje finne ut det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå