seigmann Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har dere noen anbefalinger om hva slags kamera jeg burde kjøpe meg? Og hva jeg burde legge vekt på. Jeg kommer til å bruke kameraet til å lage bilder (for det går jo ann å filme litt med dem også..). Videre så trenger det ikke å være super kvalitet, men litt må det være, ikke noe 800x600 hvertfall.. Videre burde den ha hvertfall 2x zoom. Og den burde være solid, og ha en LCD skjerm, for å se bildene og kunne slette dem. Jeg vil også at det skal gå ann å skifte minnebrikke, og at det følger med et på minst 16 mb. Er http://www.sony.fr/view.x?prod=32111&tech&loc=eu et bra nok et? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er såpass fornøyd med mitt Canon PowerShot A60 at jeg vil anbefale det - hvis du kan få tak i det, det er visst populært... Det bruker det utbredte formatet CompactFlash hvor en 64/128MB brikke koster 200/250 kroner... Og du vil trenge en slik, 16MB er 15 (Storage Capacity on the supplied 16MB CF Card) bilder i 'max kvalitet' - det er mange nivå tilgjengelig: Resolution/ Compression - 12 forskjellige totalt. Du vil og trenge 1-2 sett med NiMH AA oppladbare batterier og lader i tillegg. Kjøp en rask, smart lader hvis du satser på kun 1 sett da det ikke er som med mobiltelefoner; hvor du ser hva du har igjen av batteriet... Det kommer brått på! Film-modusen er ganske bra (du stiller zoomen inn først), det har tilkobling til TV og kan ta bilder i time-lapse når det er tilkoblet PC, men da går det en del batteri altså. Skal du ha et Sony i den prisklassen er nok DSC-P2 et bedre valg utfra krava dine (muligens med unntak for 16MB minne). PS! Når du kikker etter zoom, se bort fra den zoomen som er digital (blåser opp et mindre område) eller "smart" (lagrer området som er zoomet inn som et mindre bilde - bedre enn kun digital zoom IMO)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå