CS_eR GøY Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Egentlig er det bare bra at noen tar opp kampen mot el-kjip og andre el kjeder Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Uansett; gi oss gjerne tilbakemeldinger på TV-reklamen. Gode tips belønnes :-) Hvilken kanal var det du sa den gikk på? Jeg vil analysere ! :wink: jeg så den på discovery channel Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg tror Tv-reklame blir Komplett sin død. Dette av den enkle grunn at "Ola Dunk" foretrekker å bli lurt på Elkjøp (av en svært dyktig løgner som forteller deg at GFMx 420 er et kraftig grafikkkort verdt 1100 kroner). Denne Ola Dunk som Vil bli lurt er ikke klar over og vil ikke skjønne hva han har å tjene på å handle på nettet likvel. Gjennom Tv-reklame når man kun frem til de som allerede handler på komplett, men disse kunne man strengt tatt latt være å reklamere for fordi de allerede handler der. "Ola Dunk" kommer fortsatt til å handle på Elkjøp. Tror derfor at man i stedet for å reklamere på Fjernsyn bør bruke pengene slik reklame koster på lavere priser og enda bedre service. Tv-reklame er svært dyrt og jeg vil heller at pengene skal brukes til å gi oss lavere priser! Ps, sier ikke at det er dyrt på komplett men vi vil alltid ha lavere priser!!! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 En ting jeg finner pussig er:I slutten av reklamen trykker han på bestill, det ringer på døren og han ser mot døren. Var det ikke i forrige uke at Komplett selv uttalte et par skrekk-eksempler på kunder. Der var det en kunde som haddde ventet at når han trykket på "bestill", så skulle varene komme på døren i løpet av kort tid. Hvorfor tar de dette med i reklamen på slutten hvis de synes det er hårreisende at kunder kan tro varene kommer på døren samme dag man trykker bestill ? Du tror vel at man får lekre damer av å drikke cola også og at du blir lykkelig? Komplett kan vel ikke ta hensyn til alle amøbene her i verden. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har sluttet å handle på komplett, etter at en kammerat handlet der i sommer, og fikk delene 3 uker senere +++ det var da de hadde sommerferie og det blei mange poster her på forumet om dette og de beklagde. Men det er latterlig av en stor bedrift å rote så mye. Også er det prisen da.. de var bra før, men nå er de ikke så bra, bedre enn elkjøp osv. men.. En ting som de er bra på er at de har en bra web side. Jeg kjøpte min siste pc ifra mpx.no for en måned siden eller.no de hadde blitt billigest her i testen av hw.no. Og de hadde noen feil, skrive feil med agp porter osv.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...5&highlight=mpx dette hadde jeg ikke fått av komplett. Jeg ringte i forje uke til komplett og skulle snakke med de om å retunere en vare, det tok lang tid før jeg fikk snakke med de som hadde med dette å gjøre, og siden jeg ikke hadde kviteringen, (var en gave som jeg hadde fått) så blei han så sur at han lurte på hva jeg ringte for.. kunde service i helvete er det.. vel.. jeg vet hvor jeg skal kjøpe min neste cpu -> mpx.no Ja,, glemte navnet Bjørn Jørgensen.. bjorn.eATportalen.no Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Nå har jeg ikke lest hele topicen siden den ble så lang. Uannsett utsagn som er vage slik som "best i byen" og lignende er lov. Forbrukerne skjønner at de blir "lurt." Slike reklametriks har vært brukt i over 100 kanskje 1000 vis av år. Derimot kommer man med konkrete opplysninger som ikke stemmer så er dette underlagt straffeansvar. Lenke til kommentar
froflo Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 så lenge de bruker kontoen "Komplett.no Salg" og ikke registrerer andre kontoer som de poster som "vanlige forbrukere" med og roser seg selv opp i skyene. ...det gjør de sikkert... Lenke til kommentar
KjellR Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Komplett.no kommer og viser noen eksempler på at prisguiden her *henger etter*. Det gjelder sannsynligvis mange av webshoppene i guiden, og at de har interesse av å få frem de *faktiske* prisene og lagerbeholdningen bør da være i alle unntatt konkurrentenes interesse. Og i forhold til reklamen, har du sett på prisene i "normale" butikker og diverse råtne nettbutikker? Det er en langt sannere påstand enn "Vi gjør Norge billigere" og diverse andre jallapåstander i reklamen. Beklager om jeg blir oppfattet som en komplett.no fanboy, men jeg kjøpte nettopp en ny DVD-brenner der, bestilt på onsdag kveld, i fingerene mine lørdag. Og det er bare den siste i en lang rekke av kjøp som er blitt levert hurtig, riktig og de returene jeg har hatt har biltt behandlet bra. I motsetning til et par superbilligbutikker jeg har prøvd, der det har vært utrolig mye blanda drops... Lenke til kommentar
viranth Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Når det gjelder pris og slike ting så har jeg ikke noe i mot å betale litt ekstra for å få bra service, noe jeg alltid har fått når jeg har kjøpt hos komplett. Så jeg reagerte ikke på prisen i det hele tatt, men det jeg reagerte på var hvor fin denne reklamen er visuell, hvor myke farger det var brukt og hvordan dette gjorde at den ble meget bra, så komplett skal ha skryt for at de bruker eller har noen som kan lage bra reklamer. =) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Liten tanke jeg sitter her med. Jeg handler en del på komplett. Noe av det jeg liker er at de faktisk har en del butikker omkring i det ganske land. Syntes det kan være greit å stikke nedom og spørre om ting når det er noe du lurer på. Da vet du ihvertfall hvor de er. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg er ikke er uenig i det du skriver, men jeg er uenig i hva du mener denne posten handler om. Denne posten handler om dårlige eller gode erfaringer med webshoper. DeeJayVZ Feil, denne tråden :wink: handler om hvorvidt tv-reklamen til komplett.no er misvisende når de sier at prisene er bedre enn de fleste. At den kanskje har sporet litt av er en annen sak. Ser ingen problemer med at reklamen framstår slik den gjør. Det er jo forsåvidt korrekt det som påstås. Ser heller ikke problemet med at komplett.no svarer på tiltale. Det er veldig positivt at de tar seg tid til å skjekke forumet. Men jeg synes at den siste kommentaren kanskje ikke var helt på sin plass. Burde kanskje vært tatt privat. Men hvis det fører til at saken ordner seg så er vel ingenting bedre enn det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Er i hvertfall glad dere ikke benytter samme reklamebyrå som Finn.no. Deres TV-reklame er noe av det desidert jævligste jeg har sett i løpet av de siste årene. Jeg oppfatter Finn.no som et serriøst nettsted, men TV-reklamens design gir inntrykk av at det dreier seg om et østeuropeisk ekteskapsbyrå/datingservice. Takk :-) Da fikk jeg bekreftet at jeg ikke er den eneste :-D Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 En ting er nå om de sier de er rimeligere en de fleste..greit nok det.MEN(!).. Flexi-data.no og Komplett bruker samme levrandør på varene sine, flexi-data selger samtlige produkter billigere enn komplett. faktisk ganske stor pris forskjell på enkelte varer, får da være måte på å ta seg betalt. Greit, Komplett er blitt en rimelig stor bedrift etterhvert og har derfor mer utgifter, men likevel...... Ja, men så handle på Flexi data i stedet for Komplett da vel. Ingen som nekter deg det :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Blir vel like troverdig som da de sto frem her på forumet og fortalte at nå hadde de kun 3 dagers behandlingstid på returer Min ble behandlet dagen etter at jeg sendte den, det vil si samme dagen de mottok varen. Ferdigbehandlet var saken dagen etterpå. Er ikke mye å klage på synes nå jeg... btw, er reklamen på tv for Komplett.no eller Komplett Data? Hvilke(n) kanal(er) sender reklamen? Sendte en harddisk i retur. En knapp uke etter jeg sendte den, fikk jeg ny i posten. Tror nok 3 dagers behandlingstid er riktig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 En ting jeg finner pussig er:I slutten av reklamen trykker han på bestill, det ringer på døren og han ser mot døren. Var det ikke i forrige uke at Komplett selv uttalte et par skrekk-eksempler på kunder. Der var det en kunde som haddde ventet at når han trykket på "bestill", så skulle varene komme på døren i løpet av kort tid. Hvorfor tar de dette med i reklamen på slutten hvis de synes det er hårreisende at kunder kan tro varene kommer på døren samme dag man trykker bestill ? Det sies ikke noe om at det er Komplett som kommer med varene da det ringer på døren. Det kan være f.eks moren hans som kommer innom med eplekake (eller noe sånt). Komplett har ikke vist noe uriktig her, selv om det kan virke litt misvisende. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 PS. Snekker'n: Vi tar kontakt med deg pr. mail i løpet av kort tid for å finne ut hvordan vi kan løse ev. problemer/misforståelser. Igjen viser det at ikke alle kunder er like mye verdt hos komplett. De som er en trussel for dere får oppgjør? For de skal dere smøre så de holder kjeft? Jeg blir irritert til den negative instillingen til mange folk nå til dags.. åffer skal ALT folk gjøre tolkes negativt ?? Hva er vitsen med en fiendlig instilling hele tia ? Man kommer lengre med å være hyggelig nå ti dags.. Noen som er enige ? Man får lissom ikke lyst til å hjelpe noen som "skriker" FIKS BILEN MIN FOR F**N .. istedetfor kunne du være så grei å hjelpe meg litt med bilen ? Synes ikke det er så rart at noen reagerer litt. Komplett.no Salg kunne skrevet mail til Snekker`n uten å forkynne det her i forumet først. Med tanke på at Snekker`n faktisk er en voksen kar med over gjennomsnittet peiling, og at han får et visst gjennomslag for sine meninger her på forumet, så er det komplett.no`s ønske å få han som fornøyd kunde. Jeg sier ikke at komplett ikke ønsker å få alle som fornøyde kunder, men en kunde med gjennomslagskraft for sine meninger betyr mer enn en kunde som bare setter seg ned i en krok og gråter hvis han føler seg feil behandlet. DrE Jeg tror ikke CdBuRnR mente at å "sette seg ned i en krok og gråte" var den beste løsningen. Det finnes to måter å utrykke misnøye på - en høflig/hyggelig måte, og en kjeftende måte. Selv har jeg hatt best suksess med den høflige versjonen. For et par år siden jobbet jeg selv som servicetekniker, og jeg må si jeg hadde mest lyst til å hjelpe de hyggelige kundene først. Man føler seg liksom litt mer verdsatt. Selv har jeg handlet mye på komplett, og har ennå tilgode å oppleve en behandlingstid på mer enn 3 arbeidsdager(forutsett at varen var på lager). Lenke til kommentar
Finansmannen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg synes reklamen til Komplett er meget bra. Den får frem mye på relativt kort tid. Viktige poeng: - De uttaler at de er størst i Norden på netthandel, selskapet blir da oppfattet som seriøst og trygt. Dei fleste forstår da, at det ikke er en liten "kjellerbedrift". - Dei viser nettsiden sin. Eg vil si at Komplett sin nettside er blant de beste(kanskje den beste). Den er også enkel å handle fra. - Dei fokuserer på pris. Dette kan lett sammenlignes - prisene som de annonserer med er meget bra. - Enkelhet - får varen levert på døren. (NB! Vil ikke si at der er villedende reklame at det ringer på døren rett etter at han har trykt på kjøp knappen. Over 98 % av den norske befolkning forstår at varen ikke kommer på døren med det samme dei har bestilt - det blir jo litt dumt å måtte vente 3 dager med å viste siste del av reklamen). - En får tydlig frem nettadressen. Ellers synest jeg at det er bra at Komplett.no salg svarer på spørsmål, eller får ting oppklart i forumet. Spørsmål til Komplett.no Salg: Har dere merket økt avktivitet på deres nettside etter at dere startet med TV-reklame? Har dere det, så er vel reklamen god. Mvh Finansmannen Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Finansmannen og komplett.no salg, dessverre er nordmenn flest alt for konservative til å handle over nett, selv om man ikke skal forhåndsbetale. Mange tror dette er kødd, slik som "Norgesmagasinet" som kommer i posten støtt og stadig. Prisene er greie nok, spesielt hvis vi sammenlikner med elkjøp og andre ledende utsalgsbutikker. Det kunne kanskje ha vært en idé å få med at dere også har utsalgsbutikker i de største byene? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Finansmannen og komplett.no salg, dessverre er nordmenn flest alt for konservative til å handle over nett, selv om man ikke skal forhåndsbetale. Mange tror dette er kødd, slik som "Norgesmagasinet" som kommer i posten støtt og stadig. Prisene er greie nok, spesielt hvis vi sammenlikner med elkjøp og andre ledende utsalgsbutikker. Det kunne kanskje ha vært en idé å få med at dere også har utsalgsbutikker i de største byene? Hørte noe om at utsalgsbutikkene er solgt til en annen bedrift, og at de derfor er mer løsrevet fra nettbutikken enn før? Noen som vet mer om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå