Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk-tentamen, Personal Values

Anbefalte innlegg

Hallo! :D

Vi skal ha tentamen i morgen, og jeg har både funnet spørsmålene og fasiten til første del, samt stiloppgavene til del 2. Det er først og fremst del 2 jeg trenger litt hjelp og ideer til.

Oppgave A er: A)Skriv en tekst der du beskriver personlige verdier som er relevant i jobb-livet generelt, eller relevant til en jobb du vil ha i fremtiden. Bruk eksempler for å illustrere synene dine.

Oppgave B: B)Velg to karakterer fra en novelle/roman du har lest eller en film du har sett og sammenligne deres personlige verdier. Hva er din oppfatning av karakterene?

Oppgave C: C)Du skal holde en tale for skolerådet med den følgende overskriften: “Tenåringenes personlige verdier”. (Hva kan være hovedfaktorene til påvirkning? Hvordan kan disse være formet? Hva er din mening om disse verdiene?

Det står i utgangspunktet mellom A og C. Men etter nærmere tenking, vil jeg nok gå for Opg. A. Mener det er denne jeg kan skrive mest og fyldig om. Men jeg syntest disse er vanskelige, og jeg vil gjerne ha ideer om Verdier i arbeidslivet.

På forhånd takk :thumbup:

Endret av Derimot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...