Gå til innhold

[Løst]Rare IP adresser

Anbefalte innlegg

Har ett nettverk hjemme her med DLink router og en stasjonær.Kjører tre pc'er trådløst men nå har jeg fått så rare adresser på den ene bærbare.Den gir meg 192.168.1.64 og 192.168.1.254 som ip og gateway.Dette stemmer ikke med adresser i nettverket så jeg kommer ikke på nett trådløst med denne.Har ett dlink kort PCMCIA i denne men selv om jeg legger inn nye drivere så vil det ikke.Prøvd en jensen usb sak men den kom på nett i ett lite øyeblikk før den lagde samme adresser.Det er XP på denne maskina.Sjekka maskina for virus og spyware etc. men alt ok.Ikke prøvd å restarta router enda.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv inn http://192.168.1.254 i nettlesaren når dette skjer. Kva kjem du til?

Det vil nok forklare kva som skjer her. Sannsynlegvis har du fått ein ny "boks" i nettverket ditt som delar ut adresser, dette kan t.d. vere IP-telefon-adapter. Alternativt, som foreslått, er du kobla på naboens nett. Har du eit unikt navn på WLAN-et ditt? Dersom du har fleire WLAN i eit område som heiter "default" kan det jo skje at PC-en koblar seg på eit anna.

Lenke til kommentar
Skriv inn http://192.168.1.254 i nettlesaren når dette skjer. Kva kjem du til?

Det vil nok forklare kva som skjer her. Sannsynlegvis har du fått ein ny "boks" i nettverket ditt som delar ut adresser, dette kan t.d. vere IP-telefon-adapter. Alternativt, som foreslått, er du kobla på naboens nett. Har du eit unikt navn på WLAN-et ditt? Dersom du har fleire WLAN i eit område som heiter "default" kan det jo skje at PC-en koblar seg på eit anna.

Har unikt navn og kryptert nett.Har hatt dette på en annen bærbar her i huset før .Akkurat som om det flytter seg mellom pc'er innimellom

Lenke til kommentar
192.168.1.254 høres ut som en Jensenrouter... D-link bruker 192.168.0.1 som default.

Ville koblet fra mest mulig av maskiner og sett hvor adressen kommer fra.

Dro ut det meste av maskiner,slo av speedtouch modem(i bridge),router,lot det hvile noen minutter,slo på først modem til ip adresse kom inn så starta jeg router.Voila alt fungerer for øyeblikket(krysser fingre=

Lenke til kommentar

192.168.1.254 er òg adressa til ein Speedtouch med stock firmware - som ingen ISP-ar har tukla med. Sidan du har ein slik er det verdt å vite om det skjer igjen (ja, den står i bridge, men du verden så mykje rart dei boksane finn på likevel). :)

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...