Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC rebooter igjen og igjen

Anbefalte innlegg

Hei!

Min PC rebooter hele tiden.

Dvs når jeg skrur den på kommer jeg til sikkerhetsvalget hvor jeg kan velge mellom å starte på vanlig måte, sikker modus, sikker med nettverk osv osv. Uansett hva jeg velger av disse så rebooter maskina og vi er igang igjen.

Dette startet med at jeg skulle starte maskina i safemode etter at jeg hadde mistanke om malware eller liknende. Antivirus kom med varsel om at noe/en fil var blokkert. Rutina da er at jeg starter i safemode og kjører diverse scans. Jeg gikk inn i setup og huket av for /safeboot. Og restartet. Dette gjorde jeg etter at det å velge sikker modus ved omstart ikke funket.

Nå går maskina i en konstant reboot syklus.

Noen som har gode råd til løsning?

Er maskina "dau" eller er det noe håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problemet med at maskina går fra "unexpected shutdown" til de valgene jeg kan ta om safe modus osv. jeg har prøvd å starte den i safe modus, men den kommer bare til den rebooter bare igjen.

kan dette ha noe med at hardwaren har blitt skadet av varme, eller er dette ett problem med programmvaren? er det noen måte jeg kan redde den viktigste informasjonen fra hardisken før jeg evt. legger windows inn på ny. bruker vista på den maskinen som har krasjet hvis det hjelper.

Lenke til kommentar
har samme problemet med at maskina går fra "unexpected shutdown" til de valgene jeg kan ta om safe modus osv. jeg har prøvd å starte den i safe modus, men den kommer bare til den rebooter bare igjen.

kan dette ha noe med at hardwaren har blitt skadet av varme, eller er dette ett problem med programmvaren? er det noen måte jeg kan redde den viktigste informasjonen fra hardisken før jeg evt. legger windows inn på ny. bruker vista på den maskinen som har krasjet hvis det hjelper.

Prøv å skru ut hdd og kjøp deg en usb to sata/ide adapter...

Da kan du bruke den som ekstern hdd..

og kopiere ut filene dine

Lenke til kommentar

Last ned en Linux liveCd og boot fra den. Da kommer du inn på disken og kan redde ut filer via USB pen. Denne distroen legger seg inn i minne, så du skal kunne brenne ut Cd også.

Denne syntes jeg er grei å bruke!

http://puppylinux.org/main/index.php?file=...t%20Release.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...