sveisann Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Heisann! Den bærbare datamaskinen min gikk i stykker for et par uker siden. I og med den er veldig gammel, valgte jeg å kjøpe meg en ny stasjonær PC fra komplett. Jeg røsket løs harddisken, RAM-brikkene og DVD/CD avspilleren. Jeg har et utrolig stort og ordentlig iTunes bibliotek og mange viktige filer inne på harddisken, og jeg lurer på om det finnes dockingstasjoner til harddisker fra bærbare datamaskiner? Det vil bli utrolig synd dersom jeg ikke klarer å få tilbake filene mine. Er det noen eksperter der ute som har peiling på dette? På forhånd, tusen takk! Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Heidu, Du kan feks. kjøpe deg et tomt USB-kabinett og sitte harddisken din inn der. Det eneste du må vite er om du har en IDE (gammel type) eller SATA (ny type) harddisk. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Denne kan du bruke på SATA 2,5" og 3,5" disker Denne kan du bruke på IDE 2,5" disker Lenke til kommentar
sveisann Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Denne kan du bruke på SATA 2,5" og 3,5" disker Denne kan du bruke på IDE 2,5" disker Er du sikker på at dette fungerer på en bærbar harddisk? trodde dette kun var til stasjonære harddisker. Har virkelig ikke peiling på dette, bare spør deg for å være sikker Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 2,5" er standarden for bærbare, sammen med 1.8" for diverse netbooks osv. 3,5" er standarden for stasjonære. De BAT fåreslo, fungerer med andre ord, så lenge du velger korrekt standard. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Se bak på disken din. Hvis det ser ut som på bildet under så har du SATA Hvis det ser ut som på bildet under så har du IDE Lenke til kommentar
sveisann Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Se bak på disken din. Hvis det ser ut som på bildet under så har du SATA Hvis det ser ut som på bildet under så har du IDE Tusen Takk! Fant ut at jeg hadde IDE.Min ser helt lik ut, men det er noen metall plater som deksel. Det er skruer der, så om det trengs kan jeg skru av dekselet. Enormt god hjelp! :D:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå