Actibus Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Har fått spørsmål fra en av de største eiendomsmeglerne i byen om jeg kan ta på meg oppdrag for dem, det vil i hovedsak være å ta nye bilder av hus som de ikke er fornøyd med fra det firma de til vanlig bruker. De ba meg komme tilbake til dem med hva jeg kunne tenke meg som en ok timespris. Siden jeg ikke har peil på hva som er normalt, og livredd for å komme med alt for lav eller for høy pris, tenkte jeg å høre hva som er en grei pris. Selve jobben blir nok endel på kveldstid for å få "stemningsbilder" av eiendommene, samt at jeg nok kommer til å bruke endel utplasserte blitser for å lysne opp områder i bildet, feks mørke utstikk, lysne opp innendørs (slik at ikke vinduene er helt mørke utenfra). Det er i første omgang kun snakk om bilder utendørs. Takk for svar:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 hvorfor ikke benytte deg av HDR teknologien,både inne og ute ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 De ba meg komme tilbake til dem med hva jeg kunne tenke meg som en ok timespris.Siden jeg ikke har peil på hva som er normalt, og livredd for å komme med alt for lav eller for høy pris, tenkte jeg å høre hva som er en grei pris. Jeg vet ikke hva timesprisen er, men i Tromsø tok de 1875,- kr for eiendomsfotografering. Siden det var en tjeneste meglerene videreformidlet, tok de ikke noe eget påslag for det (og jeg fikk pris fra flere meglere som kjørte samme praksis). Dette inkluderer naturligvis etterbehandling og kjøring i Tromsø by. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Takk for svar. Er ikke noe tilhenger av HDR, misliker effekten/utseende det gir på bildene. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 1000 spenn/timen, fra du setter deg i bilen - til du er hjemme igjen. Legg på MVA! Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 MVA kommer kun hvis han omsetter for mer enn 50 000,- i året ... Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg tok 300,- for min første eiendomsfotojobb. Mest fordi jeg var usikker på pris, men neste gang høyner jeg. Den gang var jeg kanskje litt redd for å levere dårlige bilder, som kunden ikke ville bli fornøyd med. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ikke vær redd for HDR, det er tone-mapping du bør holde langt unna eiendomsbilder. Gjøres det rett blir det bra, og er lettere enn flere eksponeringer tatt med blits. Ikke start for sent, rundt 1-2 nå om dagen burde være nok, med mindre det er hyttekosbilder de vil ha. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hdr gjør at du presenterer bildene mer "smakfull". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå