pertm Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har du lest noe av L. E. Modesitt, Jr? Han er en av mine favoritter med noe av de mest realistiske verdener jeg har sett. Han er også en av de få stoler mest på at skrive bøker om noe som hendte før en annen bok vil bli vellykket. Han har ofte med etiske problemer i bøkene er det bedre å gjøre noe eller ikke. The Saga of Recluce er en serie som jeg synes veldig bra og folk blir skadet av sin egen bruk av magi når det er vellykket. Selv om det er 16 bøker er det få som følger direkte etter en annen bok,det er maks 2 bøker etter hverandre. Bøkene er fordelt over årtusener og på forskjellige kontinenter slik at det som har som har skjedd tidligere er ikke så viktig. The Corean Chronicles er en annen serie som også jeg likte, der den andre trilogien hender 1000 år før mens den siste boka så langt er et sted imellom de trilogiene The Imager Portfolio er en en serie der du har en verden med relativ moderne verden der en har skytevåpen og tog, men også magi selv om det er begrenset i forhold hva de kan gjøre i forhold ti mye annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå