noob11 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 ... Sookie Stackhouse - Husker jeg likte den, men e lenge siden jeg leste oe i serien. Kanskje litt mer lkt twilight en de over i den forstand at hovedpersonen ikke er mer fysisk sterk en vanlig mennesker, men ho har noe mental paowers.... basert på navnet og beskrivelsen antar jeg at det er denne True Blood er basert på? Lenke til kommentar
Number_Six Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har ikke lest så mye innen denne sjangeren enda, men kan bli med på anbefalingen av His Dark Materials. Husker jeg likte dem veldig godt da jeg leste dem for noen år siden. Tror jeg må følge med i denne tråden for å få tips selv:) Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Hehe Ja! Har kommet mange veldig gode tips her! Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Veit ikkje om nokon har tipsa om denne, men i så tilfelle er soga såpass bra at ho vil innfri: Trudi Canavan - The Black Magician. Lenke til kommentar
abe027 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Arven er bra, det er tre bøker for fantasy-elskere, det er egentlig nesten bare science fiction og sånn, men det er også litt kjærlighet og romantikk Anbefales på det høyeste Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ingen som har foreslått His Dark Materials? :ODu må lese den serien! Består av Northern Lights(mer kjent som The Golden Compass), The Subtle Knife og The Amber Spyglass. Serien er skrevet av Philip Pullman. Genial forfatter. Nja, skal inrømme jeg har lest den, men den er litt lite gjennomtenkt og småkjedelig rett og slett. Ikke det du leser hvie du er "kresen". (Imo) Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Ingen som har foreslått His Dark Materials? :ODu må lese den serien! Består av Northern Lights(mer kjent som The Golden Compass), The Subtle Knife og The Amber Spyglass. Serien er skrevet av Philip Pullman. Genial forfatter. Nja, skal inrømme jeg har lest den, men den er litt lite gjennomtenkt og småkjedelig rett og slett. Ikke det du leser hvie du er "kresen". (Imo) Virkelig? :o Mange som foreslår den, men den er altså ikke så bra alikevel? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Når jeg leste den så syns jeg den var det beste jeg hadde lest, men det var minst fem år siden når jeg var 11, så jeg husker ikke så mye nålenger... Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Når jeg leste den så syns jeg den var det beste jeg hadde lest, men det var minst fem år siden når jeg var 11, så jeg husker ikke så mye nålenger... Okei Hmm... Får vel vurdere det litt da, kanskje Er nok litt mer kresen enn en 11-åring Lenke til kommentar
teaman Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Vet ikke om det er helt din gate, men jeg syns disse seriene er herlige Trudi Canevan (Australsk) med "The Black Magician Triology" og "Age Of The Five". http://www.trudicanavan.com/aboutbooks.php...c04f0f77fa4519a http://www.trudicanavan.com/aboutbooks.php...c04f0f77fa4519a Jim Butcher med "Codex Alera" og "The Dresden Files". Codex Alera Dresden Files The Dark Elf Triology av R.A.Salvatore. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Elf_Trilogy Edit: Ellers glemte jeg å nevne Discworld av Terry Pratchett. En av mine favoritter. Humoren i denne serier er fantastisk Wiki - Discworld Endret 17. januar 2010 av teaman Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Vet ikke om det er helt din gate, men jeg syns disse seriene er herlige Trudi Canevan (Australsk) med "The Black Magician Triology" og "Age Of The Five". http://www.trudicanavan.com/aboutbooks.php...c04f0f77fa4519a http://www.trudicanavan.com/aboutbooks.php...c04f0f77fa4519a Jim Butcher med "Codex Alera" og "The Dresden Files". Codex Alera Dresden Files The Dark Elf Triology av R.A.Salvatore. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Elf_Trilogy Er villig til å prøve alt Tusen takk! Skal sjekke dem Lenke til kommentar
RushOfBlood Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kom over en annen bok, så jeg tenkte måtte nevnes. Den heter "the warded man". Passer dine kriterier vil jeg tro. Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Takk, takk! Lenke til kommentar
Legend1 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Som tidligere nevnt... The Sword of Truth serien av Terry Goodkind......... Sterkt anbefalt... Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) The Sword of Truth anbefales ikke, med mindre du liker konstant moralisering og et plot som ikke går noe sted. De første bøkene er OK, men det er ikke en serie verdt å fullføre. Andre anbefalinger du bør styre unna: Dragonlance, fantasyverdenens Donald Duck. Eragon, ripoff som bare ble utgitt fordi ungen hadde rike foreldre som gjorde det for ham. Phenomena. Sikkert greit om man nettopp er ferdig med sin første ABC, men ikke ellers. Shannara, som er nok en serie som cruiser på sine leseres ubelesthet. Endret 6. mars 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Nå har jeg nettopp begynt på A Song of Ice and Fire for andre gang og det er like kjekt nå som før! Det er første bok på lenge (utenom Milennium serien) som jeg virkelig gleder meg til å komme hjem og lese. Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Vil absolutt advare mot His Dark Materials eller Den Mørke Materie. Den første boka er bra, men de to andre er bare hyllefyll. Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Nå har jeg fått en advarsel mot nesten alle bøkene som er anbefalt her Det skal ikke være lett altså. Ingen som er enige? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå