Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli mer utadvendt

stasomfaen

Anbefalte innlegg

Hei! Noe jeg syns er UFATTELIG irriterende er at jeg ikke tør å si en dritt i klassa! Ikke noe problem med å svare og sånt, men klarer ikke som alle andre og bare slenge kommentarer i løse lufta! Jeg er liksom så stille! Prøve å snakke litt med sidemannen og kanskje forveksle noen ord, men that's it liksom. Jeg har ikke blitt godt kjent med noen enda. Eneste gangene jeg føler jeg kan "vise meg fram" er i gymmen f.eks. siden jeg har drevet med mange sporter og er kanskje ganske god i enkelte ting i gymmen. Da får jeg kommentarer og sånt og folk snakker til meg, men ellers blir det bare til at jeg stikker i biblioteket og sitter alene i friminuttene og ikke sier en dritt i klassa nesten. JEg har mer lyst til å være den som kan sitte og synge litt på bakerste rad uten å være redd og komme med noen morsomheter! Men det går liksom ikke... TØrr ikke...

Noen som har noen gode tips?

Hvordan klarer dere det? Hva gjør/tenker dere liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer dere det? Hva gjør/tenker dere liksom?

Tenker ikke, bare gjør det. Jo mer du tenker på det og utarbeider deg mulige utfall av det du sier, jo verre gjør du det for deg selv. Bare gjør det UTEN å tenke på det. Det virker vasnkelig, men er ikke det. Sett deg opp i stolen, knips med fingrene og gjør det FØR du begynner å tenke på det. :)

Lenke til kommentar

Bli bedre kjent med klassekameratene din utenfor klasserommet (enten på fritiden eller i fru\iminutte).

Og ikke gå for langt. Det er greit at du kan snakke med personen ved siden av deg. Men det finnes ikke mer plagsome folk enn de som tror dem eier klasserommet. Og kan bare rope ut noe som ikke har mening i det hele tatt. Det er bare teit.

Lenke til kommentar

gjør en slik ting du ikke liker HVER dag, så skal du se at det går bedre for deg :)

altså, sleng en kommentar, spør ett spørsmål til læreren og andre ting du ikke liker.

hadde det sånn som du har det nå tidligere, nå er jeg langt ifra slik.

det er altså mulig å endre det, men det er ikke lett og det er noe du må gjøre alene...

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det ut i siste time i dag, ikke tenke... Endte med at klassa lo. Men hadde flere ganger jeg kunne gjort noe, men da begynte jeg å tenke! Ser at det hjelper mye å bare gjøre ting! Takk! Men fortsett å komme med råd, hvis det er noe å nevne! Setter stor pris på hjelp :) Klarte faktisk å holde en veldig lang samtale med sidemannen også. Jeg kjenner stor forskjell fra for 2 mnd. siden. Har prøvd litt dette med å ikke tenke... Men nå prøver jeg å komme over kommentarer i klassa. Ikke for å være ekkel, men kanskje sånn at folk ler. Det hjelper på selvtilliten!

Lenke til kommentar

Flott at du føler at fremgang, i alle fall at du føler at du har kapasitet til fremgang! For det har du. Du kan faktisk aldri slutte å skape fremgang for deg selv om du bare setter i gang - det finnes intet tak. :)

Om folk i klassen din ler, ja, la de le. Også? Du gir da faen i hva de gjør? Du har klart å utfordre deg selv, og du har lyktes! Du vet, det lille steget du nå har gjort nå, er det veldig mange mennesker som ikke klarer å ta i hele tatt. Fortsett slik, snakk når du føler for at det er noe du vil si, og med mindre det er en svært følsom situasjon skal du ikke bry deg om å tenke på hva du skal si først.

Og et lite hint du kan ha i bakhodet. Ca 70+ % av all kommunikasjon mellom mennesker er ikke-verbal. Dvs at det kan være en god ide og være obs på sitt eget kroppsspråk når man kommuniserer med andre mennesker.

Uansett, stå på! Jeg ble glad av å lese at du hadde gøtset på og bare snakket, selv om det egentlig var "skummelt".

Endret av Partlow
Lenke til kommentar

Takk for at dere bryr dere! Det at de lo, tenkte jeg på som positivt. Det var derfor jeg sa det, for å ikke virke dønn kjedelig hele tiden :) Sier ikke så mye ellers, så skal prøve å få sagt ting der jeg føler det passer. Nå klarer jeg å snakke en del med sidemannen. Mye bedre nå enn for bare en uke siden igjen! Det jeg trenger å jobbe med nå, er kommentarer og sånt i timen. Vil ikke sitte musestille liksom... Vil ha bittelitt mer oppmerksomhet enn før (ingenting siden jeg ikke sa noe). Bare for å føle meg litt bedre. For jeg føler alle har det så gøy og lever så "fritt" som kan si det de vil og sånt.

Men takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...