Kildal90 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Om denne tråden ikke hører hjemme i skjermkort så er det bare å flytte, men har en anelse at det er skjermkortet som er problemet. Mitt oppsett er som følger: ati radeon 5870 (sapphire) i7 860 maximum III formula corsair dominator 8Gb (4x2) kjører windows 7 ultimate 64bit Problemet jeg har er at jeg ofte får freeze screen (masse striper på begge skjermene) kan fortsatt prate med folk over skype osv uten lagg. Noen ganger så gjennoppretter pc-en seg selv med feilmedling fra ccc at skjermkortdriveren er blitt gjennopprettet etter at den sluttet å virke som den skal (eller lignende) Har fryst både i og utenom spill, men alltid en god stund etter at pc-en ble skrudd på, temperaturer på skjermkortet er stabile og lave, men cpu-en ligger litt høyt (helt opptil 65-70 på heavy load) Ingenting er overklokket og det er med stock kjøling enn så lenge. Skjedde ikke så ofte før, men ser en økning, oppdatert drivere til skjermkort og annen hardware. Testet flere beta drivere og ser ikke ut til å hjelpe... Noen som har noe lignende erfaringer eller skal jeg bare ta kontakt med komplett og høre om jeg kan få et nytt skjermkort? PS. går jævla lang tid fra jeg starter maskina til selve boot bildet kommer opp, vet ikke om dette er noe som er spessielt for maximus ||| formula, men booten ellers går jo rykende fort Edit: endra tittel litt og noe innhold. Endret 8. desember 2009 av zips Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) høres ut som om du har hatt samme problem som meg, desverre. hvordan farger får skjermen? min fikk heldekkende blått bilde med masse vertikale striper, akkurat som stripene på konfirmasjonsdressen.. jeg måtte force rs, mens noen ganger fikk jeg samme melding som deg om at skjermdriveren var gjenopprettet. jeg har nå sendt inn 2 HD 5770 kort grunnet dette. Iom at det første kortet ble erstattet av komplett regner jeg med at komplett fant feil på det. Det andre sendte jeg inn i går Endret 8. desember 2009 av Jens viking Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Får forskjellige farger utifra hva som er aktivt på skjermen. Men er alltid todelt med striper på ca 1mm som regel svart + noe (alt fra grønt til orange). Er i tillegg forskjell på ene og andre skjermen. Får sende inn til komplett igjen tenker jeg (vegring for flere dager uten brukbar data ) Ikke bra for ati dette, har nå hatt 4 kort som alle har hatt problemer med. Skulle egentlig kjøpe nvidia denne gangen, men siden 5870 kom og virket meget lovende så fant jeg ut at det ville være dumt og bruke mere penger på 290. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 jaaaa... akkurat samme som meg. forskjellige farger utifra aplikasjon som ble kjørt. som oftest blått hos meg da det kom under cod mw2 spilling. det første kortet mitt frøs hvert 10 min i skrivebord mens nr 2 bare fryste under gaming. dritt kort. jeg sendte inn en fredag, komplett fikk pakka tirsdag morgen, ga meg beskjed torsdag om at den var ankommet, åpnet pakka onsdag tror jeg det var, sendte nytt skjermkort torsdag. så tok 2 uker og 1 dag før jeg fikk nytt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå