Gå til innhold

HD kamera med god vidvinkel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å kjøpe nytt HD-kamera.

Har ikke noen spesiell erfaring fra dyre kameraer fra før, og ønsker ikke å "bomme" med kjøpet.

Kameraet skal jo selvfølgelig kunne filme i GOD HD kvalitet, og kunne opprettholde HD-kvaliteten gjennom hele zoomen.

God vidvinkel, helst ned mot 20 tallet.

Mulighet for å kunne montere bl.a. UV-filter og mulighet for tilkobling av ekstern lyd og kamera, f.eks bulletkamera/hjelmkamera.

Tipper også at det er et hardisk-kamera som er mest aktuelt, for det er vel der man har best mulighet til å redigere filmsnutter i etterkant på pc'en?

Takker på forhånd på innspill og svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har planer om å kjøpe nytt HD-kamera.

Har ikke noen spesiell erfaring fra dyre kameraer fra før, og ønsker ikke å "bomme" med kjøpet.

Kameraet skal jo selvfølgelig kunne filme i GOD HD kvalitet, og kunne opprettholde HD-kvaliteten gjennom hele zoomen.

God vidvinkel, helst ned mot 20 tallet.

Mulighet for å kunne montere bl.a. UV-filter og mulighet for tilkobling av ekstern lyd og kamera, f.eks bulletkamera/hjelmkamera.

Tipper også at det er et hardisk-kamera som er mest aktuelt, for det er vel der man har best mulighet til å redigere filmsnutter i etterkant på pc'en?

Takker på forhånd på innspill og svar :)

Hei!

Ut i fra det du er ute etter, kan jeg tipse om kameraet jeg selv har i kamerabaggen, Canon Canon legria HF 200 (Ca 5000,- på japanphoto). Den filmer i full HD, har 15x optisk zoom, bruker dog SD kort. Det ser jeg kun som en fordel, da man heller napper ut kortet og setter det i en kort-leser i stedet for å koble kameraet til pc. (Flere nye typer krever at du har i strømkontakt+usb-kabel for å overføre, altså masse ledningsrot)

Den er 37mm i filterdiameter, og uv-filter, vidvinkel+2xzoom filtere får du på Ebay for under 200 kroner.

En VIKTIG ting du bør tenke over før du handler video som filmer full HD (Avcd-format), er at det trengs en jævel til pc for å redigere og se på det i etterkant! Jeg måtte oppgradere pcen jeg hadde (2,5 duo prosessor, 2gigabyte minne, 256mb bra skjermkort) til en ny en med Quadcore 3ghz, 6gb minne og 1024 skjermkort. Og det er så vidt jeg har en hyggelig redigeringsprosess med den. Men, selv om det skulle hakke under redigering og jeg først får konvertert det til .vmw eller .avi, så blir det canon-bra kvalitet på filmene.

Her er noen snutter som viser kameraets egenskaper, husk å se i HD om mulig for best kvalitet.

Allround-filming

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...