Gå til innhold

Header i MS Word


monor

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et dokument i word på rundt 70 sider. 5 av sidene skal være liggende (landscape). Disse er på forskjellige steder i dokumentet.

 

Har lagt inn header. På sidene som har liggende format, kommer headeren på langsiden. Det blir veldig rart. Hvordan får jeg det til slik at header kommer på samme plass på alle sidene.

 

(mulig dette ble litt rart forklart).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toppteksten (headeren) kommer øverst på siden hver gang, det kan du ikke gjøre noe med. For Word er langsiden øverst på liggende sider. Eneste måten å unngå dette på er å a) snu innholdet på de liggende sidene slik at de fortsatt kan være stående (enkelt) eller b) sette inn toppteksten manuelt i topptekstområdet i en tekstboks (komplisert).

Lenke til kommentar

@HiSpeed @Harald Staff:

 

Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter.

 

Skal man bare snu innholdet må man altså fortsatt gjøre som jeg skrev i forrige innlegg i tråden.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
@HiSpeed @Harald Staff:

 

Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter.

 

Skal man bare snu innholdet må man altså fortsatt gjøre som jeg skrev i forrige innlegg i tråden.

Ingen problem med dette men trådstarter ønsker å ha sider liggende. Var kun svar på dette og tips til andre :) Kombiner min løsning med din og du har løst mye!

Endret av HiSpeed
Lenke til kommentar

Trådstarter ønsket å ha sider liggende /samtidig/ som topptekst skulle komme på kortsiden av dokumentet, slik at toppteksten alltid var på samme sted når arkene settes sammen. Det får du ikke til med din løsning, det er poenget.

 

Din løsning kan ikke kombineres med min løsning for å løse trådstartes problem. Din løsning er akkurat den trådstarter hadde prøvd.

Lenke til kommentar
@HiSpeed @Harald Staff:

Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter.

Ja det fikk jeg med meg da jeg prøvekjørte. HiSpeed svarte på innblandingsspørsmålet mitt, så den var vel til meg, trådstarters problem hadde du jo løst allerede

 

Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...