monor Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har laget et dokument i word på rundt 70 sider. 5 av sidene skal være liggende (landscape). Disse er på forskjellige steder i dokumentet. Har lagt inn header. På sidene som har liggende format, kommer headeren på langsiden. Det blir veldig rart. Hvordan får jeg det til slik at header kommer på samme plass på alle sidene. (mulig dette ble litt rart forklart). Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Toppteksten (headeren) kommer øverst på siden hver gang, det kan du ikke gjøre noe med. For Word er langsiden øverst på liggende sider. Eneste måten å unngå dette på er å a) snu innholdet på de liggende sidene slik at de fortsatt kan være stående (enkelt) eller b) sette inn toppteksten manuelt i topptekstområdet i en tekstboks (komplisert). Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Okei? Hvordan snur du innholdet på enkeltsider? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Kommer litt an på innholdet. Som regel i denne typen prosjekter er innholdet et diagram, et bilde eller liknende. Da roteres det på vanlig måte. Hvis innholdet er tekst settes det inn i en tabell eller en tekstboks hvor man så kan rotere teksten. Lenke til kommentar
monor Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Takk for tilbakemelding. Det ble alternativ a. fungerte fint. Hadde objektet liggende i powerpoint. Måtte først kopiere, lime inn som bilde og rotere objektet før jeg limte det inn i word. Eneste kjipe er at jeg mister "link" til objektet. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Okei? Hvordan snur du innholdet på enkeltsider? I Word 2007 er dette enkelt. 1. Marker teksten som skal være liggende. 2. Gå til "Sideoppsett" og klikk på dialogknappen i "Utskriftsformat" 3. Velg "Liggende" under Papirretning og "Bruk på" settes til "Merket tekst" Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 I Word 2007 er dette enkelt.1. Marker teksten som skal være liggende. 2. Gå til "Sideoppsett" og klikk på dialogknappen i "Utskriftsformat" 3. Velg "Liggende" under Papirretning og "Bruk på" settes til "Merket tekst" Ah, ikke dumt. Så har jeg lært noe i dag og Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) @HiSpeed @Harald Staff: Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter. Skal man bare snu innholdet må man altså fortsatt gjøre som jeg skrev i forrige innlegg i tråden. Endret 11. desember 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) @HiSpeed @Harald Staff: Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter. Skal man bare snu innholdet må man altså fortsatt gjøre som jeg skrev i forrige innlegg i tråden. Ingen problem med dette men trådstarter ønsker å ha sider liggende. Var kun svar på dette og tips til andre Kombiner min løsning med din og du har løst mye! Endret 11. desember 2009 av HiSpeed Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Trådstarter ønsket å ha sider liggende /samtidig/ som topptekst skulle komme på kortsiden av dokumentet, slik at toppteksten alltid var på samme sted når arkene settes sammen. Det får du ikke til med din løsning, det er poenget. Din løsning kan ikke kombineres med min løsning for å løse trådstartes problem. Din løsning er akkurat den trådstarter hadde prøvd. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Ser den. Var litt rask der ja Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Godt. Men: Det kunne vært en nyttig funksjon om den fungerte slik at den bare roterte teksten, uten å endre sideoppsettet. Noe å ønske for Office 2012. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) @HiSpeed @Harald Staff:Men denne metoden snur ikke innholdet, den snur siden (akkurat som å legge inn en liggende side forøvrig). Det var akkurat det man ikke skulle gjøre for å unngå problemene til trådstarter. Ja det fikk jeg med meg da jeg prøvekjørte. HiSpeed svarte på innblandingsspørsmålet mitt, så den var vel til meg, trådstarters problem hadde du jo løst allerede Beste hilsen Harald Endret 11. desember 2009 av Harald Staff Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 @Harald Staff: Riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå