Reggy Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg vurderer litt på ovenfornevnte biltype. Finnes det noe sted på nettet hvor man kan info om denne typen bil. Jeg tenker litt på at jeg ønsker å viten litt om service intervaller, når registerreim skal skiftes osv.. Finnes noen slik database? Eller er det evt noen som slik database i hodet ang denne bilen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 den infoen du lurer på er ofte veldig avhengig av hva slags motor som står i bilen. informasjonen kan vanligvis veldig enkelt fåes hos forhandler eller på citroen forum. og det ligger sikkert tilgjengelig på google, vis du bare har riktig søkekriterier så er det nok ikke så vanskelig å finne. men du gir litt lite info for at noen skal kunne bare gi deg svar på det du spør om. syntes iallfall jeg... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 www.citroen.no Finn nærmeste forhandler... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 den infoen du lurer på er ofte veldig avhengig av hva slags motor som står i bilen.informasjonen kan vanligvis veldig enkelt fåes hos forhandler eller på citroen forum. og det ligger sikkert tilgjengelig på google, vis du bare har riktig søkekriterier så er det nok ikke så vanskelig å finne. men du gir litt lite info for at noen skal kunne bare gi deg svar på det du spør om. syntes iallfall jeg... Takk for svar! Det gjelder Citroen C4 Grand Picasso 2,0 Hdi Exclusive EMG. Den har 135 hk og halvautomatkasse (EMG). Bilen kom vel i 2006 (som 2007 utgaver). Det er nok helst 2007 modell som er mest aktuell grunnet pris... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 www.citroen.no Finn nærmeste forhandler... Ville helst finne infoen uten å gå innom en forhandler. På hjemmesiden finner man litt om bilene, men ikke noen serviceplan som sier noe om bl.a. reg reim. Vedlikehold av EMG gear osv... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Dårlig med Citroenfora her til lands er jeg redd, danske Citronik er det nærmeste jeg fant. Herlige biler forøvrig, har absolutt sansen for dem. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Dårlig med Citroenfora her til lands er jeg redd, danske Citronik er det nærmeste jeg fant. Herlige biler forøvrig, har absolutt sansen for dem. Takk for det. Jeg jeg synes de har fått riktig mange fine modeller i det siste. Liker svært godt den jeg har nevnt i tråden her. Skal sjekke ut dansk forum. Takkk... Lenke til kommentar
joka Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 engelsk forum http://www.citroenpicasso.org.uk/ Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 engelsk forum http://www.citroenpicasso.org.uk/ Da har jeg rett og slett slått til på Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI 138 HK, og automat (ikke EMG). Den har rett og slett alt utstyr Citroen kunne levere da (2007) minus navi og DVD i nakkestøtter. Nå gleder jeg meg noe sinnsykt:) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Gratulerer! EDIT: hva slags interiør? *krysse fingre for karamellfarget skinn* Endret 11. desember 2009 av epifant Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Du har jo et servicehefte som du følger på intervaller, du kan enten ringe en bilforhandler som selger en sånn bil, lese på Citroen sine forum / hjemmesider, bruke google, eller sende dem en mail. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Gratulerer! EDIT: hva slags interiør? *krysse fingre for karamellfarget skinn* Nei det ble ikke karamell farget. Det var sort skinn. Fint det og, men det er jo noe eget med det i karamell. Heldigvis så er det jo samme skinn og stoler... Får ikke hentet den før nyttår. Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 www.honestjohn.co.uk klikk "car by car" www.carsurvey.org Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Registerreim skal skiftes på 240 000 km. Men det anbefales på nordiske forhold at den tas på 180 tusen km. Lenke til kommentar
Jon Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ser at det har gått litt tid siden tråden var aktiv, men jeg prøver allikevel... Er det 240 uansett tid eller er det 240.000 / 5 år eller noe sånt? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Da jeg hadde Citroën var jeg ofte innom http://www.citroenakuten.com/ Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Ser at det har gått litt tid siden tråden var aktiv, men jeg prøver allikevel... Er det 240 uansett tid eller er det 240.000 / 5 år eller noe sånt? Det vet jeg faktisk ikke. Mange har jo som du nevner også en dato stempling på reg reim. Det må nok sjekkes hos Citroen. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Vurderer Grand C4 Picasso selv nå. Hva koster det å bytte regreim på den? Var jo ikke så gale om manb bare behøver å bytte på 180 k da... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Flott bil. God komfort og masse plass. Serviceintervaller og servicepriser er omtrent likt som på konkurrentene. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Ligger "bruksanvisningen" på nett noe sted? Og er det stor forskjell på 1.6 og 2 l motoren? Sprekhet, forbruk, kjente svakheter eller problemer med den ene eller den andre, osv osv? Endret 7. april 2013 av nor50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå