Portnoy Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei Sitter på en hp notebook: Intel® Core Duo CPU U2500 @ 1.20GHz Minne: 2GB 32-bit Windows 7 OS Hvorfor i svarte bruker den 1GB jevnt hele tiden, uten noen programmer kjørende? Snakker vi bare vanlig høyt minnebruk fra Windows, eller det finnes det en annen feil? Jeg har minimert antall programmer i msconfig til KUN det nødvendige.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ctrl + Shift + Esc så får du opp en boks som viser hva som bruker minne. Kan være indeksering som tar minne. Men gjør det noe? Med mindre du faktisk trenger 2GB ledig minne når du ikke bruker PCen, så gjør du ikke det. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Synes ikke det virker unormalt høyt. På min HP med W 7 så ligger den på ca 0.96 GB minnebruk og på jobb pcen min med Vista så er den på rundt 1,2 GB. Og begge disse tallene er rett etter oppstart før man har begynt å bruke programmene. Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Task Manager mao. Hva mener du med indeksering? Og nei, gjør jo forsåvidt ingenting. Men lurer på hvordan det er mulig? Jeg er mer vandt til linux, men på jobben har vi Windows. Så derfor jeg irriterer meg litt, når alt går en del saktere her. Så OS'et skal mao. bruke ca 1GB minne uten at man gjør noen ting? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Windows prøver å bruke mest mulig minne. Ledig minne er jo helt bortkastet. http://shsc.info/WindowsMemoryManagement http://aumha.org/win5/a/xpvm.htm Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jepp. Helt normalt. Noe jeg håper Linux gjør snart også. Litt leit å bare bruke 800MB når man har 8000MB tilgjengelig. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er det ikke sånn at Win7 har en "ny" teknologi som gjør at Windows tilredegjør dine mest brukte programer i minne sånn at de starter fortere? Synes å huske å lest det. Derfor ser du ofte mye minne brukt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Stemmer det. Superfetch heter den. Den laster inn programfiler og dll-filer inn i minnet slik at programmer starter raskere. Etter hvert vil den lære seg dine rutiner og laste disse filene inn i minnet etter behov. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ja riktig, så om du bruker tunge programmer/spill vil OSen benytte mer minne. Sånn er det hos meg og min spill PC. Den bruker 55% av minne nesten konstant når jeg er på desktop. Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Ok. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå