Spetsnaz Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det er fremdeles ikke slik at man bare kan velge det man vil ha på nettpc-er her til lands. Mye av populariteten til GNU/Linux skyldes forresten at disse PC-ene er populære der man ikke har råd til vanlige maskiner eller windowslisens. Ser ut til at det er helt motsatt her på forumet, noe som tilsier at man legger inn GNU/Linux etterpå, noe statistikken i artikkelen ikke tar hensyn til i det hele tatt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det overrasker meg ikke om mange som har linux ikke vet at de har det engang. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det overrasker meg ikke om mange som har linux ikke vet at de har det engang. Hvis bruksområdet hovedsaklig er å surfe på nettet så blir ikke brukeropplevelsen så veldig forskjellig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Men mindre du havner på nettsider med silverlight ol. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Men mindre du havner på nettsider med silverlight ol. Ja det er selvsagt noen unntak, blant annet nyeste silverlight som du sier. Men det er ikke spesielt utbredt, selv Microsoft bruker flash på sine nettsider. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Men mindre du havner på nettsider med silverlight ol. tja, firefox har en ganske brukbar plugin-håndtering nå for tiden. den fikset silverlight til meg når jeg dreiv å rota rundt på nrk sin nett-tv... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 tv2 bruker silverlight 3.0 el. og ingen jeg kjenner har fått til det. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid.Rull inn, hvis det er 100% så er noe galt. Råtten bios eller drivere. At slikt kan skje er selvfølgelig, hvor vanlig det er er en annen sak. På godt støttet laptop er linux vel så strømgjerrig. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Windows XP ga meg 20 minutter mer batterilevetid på min Acer enn det Ubuntu Netbook Remix 9.04 gjorde, men 9.10 yter bedre her enn XP igjen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid.Rull inn, hvis det er 100% så er noe galt. Råtten bios eller drivere. At slikt kan skje er selvfølgelig, hvor vanlig det er er en annen sak. På godt støttet laptop er linux vel så strømgjerrig. Rull inn? Flere tester viser at batteritiden senkes til 5 timer med Ubuntu og er 9.5 timer med Windows XP. Selvfølgelig har det med drivere å gjøre, hva ellers skulle det vært, så rulle inn får du gjørra sjæl din kranglefant Endret 10. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid.Rull inn, hvis det er 100% så er noe galt. Råtten bios eller drivere. At slikt kan skje er selvfølgelig, hvor vanlig det er er en annen sak. På godt støttet laptop er linux vel så strømgjerrig. Rull inn? Flere tester viser at batteritiden senkes til 5 timer med Ubuntu og er 9.5 timer med Windows XP. Selvfølgelig har det med drivere å gjøre, hva ellers skulle det vært, så rulle inn får du gjørra sjæl din kranglefant Link? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Det er bla. diskutert i de store "Asus Eee PC" trådene her i forumet og var avgjørende for at jeg valgte å ikke legge inn Ubuntu på maskinen. Endret 25. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Asus oppgir omkring akkurat samme utladningstid som for sine windowsmodeller, og de har en gammel kjerne å måle mot. Mer hjelp å få når du er spesifikk. Endret 23. desember 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Asus 1101HA. Flere har testet dette i tråden. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Fremdeles, du sier ingenting om hva som ikke virker, lenker ikke til tråden. Antagelsen om at linux er linux vil alltid være det samme er grundig feil. Modellen du referer til har GMA500 "Poulsbo" grafikk så da er det ikke så rart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Modellen og å henvise til asus tråden er da mer enn nok for de oppegående brukerne her. Jeg kjenner ikke Linux godt nok til å vite at det har spesielle problemer med GMA500. Jeg sier som jeg sa at for min maskin så var forskjellen enorm, som dere også på en merkelig måte innrømmer til slutt at er riktig. Og jeg har ikke som dere hentyder snakket om Linux genrellt men for min maskin! Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Modellen og å henvise til asus tråden er da mer enn nok for de oppegående brukerne her. Jeg kjenner ikke Linux godt nok til å vite at det har spesielle problemer med GMA500. Jeg sier som jeg sa at for min maskin så var forskjellen enorm, som dere også på en merkelig måte innrømmer til slutt at er riktig. Og jeg har ikke som dere hentyder snakket om Linux genrellt men for min maskin! Om du snakker spesielt om din maskin så får du si det da. Hvis ikke er innlegget ditt lite nyttig og i beste fall misvisende. Det er da ingen som har benektet batteritiden din, så jeg forstår ikke helt hvilke innrømmelser du snakker om. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det var nok bare en feiltakelse at den ikke ble nevnt og derfor nevnte jeg den så fort jeg ble oppmerksom på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå