PreN Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Jeg får denne erroren under oppstart: Warning! Now system is in safe mode. Please reset CPU or memory frequency in the CMOS setup Hovedkort = XFX nForce 780i SLI Prosessor = Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Minnekort = 2x - Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB Strømforsyning = NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W Grafikkort = XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3 OS = Windows XP 32 bit Noen som kan hjelpe meg? Jeg har ikke gjort noe overclocking. Jeg prøvde å finne ut hvorfor pcen fryser. Så jeg tok ut et og et minnekort, nå har jeg satt alle tilbake og får denne beskjeden. Endret 8. desember 2009 av PreN Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Resett bios. Dvs ta ut strøm, påne pc ta ut batteriet og flytt jumperen vedsidenav ett hakk bort og tilbake. (3 pins hvor det sitter jumper på 2) Er det ingen jumoer der kortslutt +- der batteriet skal sitte med skrutrekkeren så setter du inn batteriet igjen. Lenke til kommentar
PreN Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har startet på nytt og beskjeden er borte uten at jeg har gjort noe. Bør jeg fortsatt resette bios? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Nei, høyreklikk på min datamaskin og trykk egenskaper så ser du hva cpu er satt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå