agvg Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Trodde jeg hadde stål-kontroll men tydeligvis ikke, har nesten ikke brukt MB men har hatt 1000 oppkoblinger a 2,5,- pr stk, regner med det er Google Maps som er synderen, jeg trodde den åpnet en kontinuerlig oppkobling mot 3G men ting tyder på at den tar opp og ned overføringen hele tiden i og med man snakker om 2 til 3 kb nedlastinger av gangen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Du er nok ikke alene om å erfare at kart- og navigasjonsløsninger er på nett hele tiden for å laste ned kartbiter. Mitt råd er ikke bare å skru av alt slik tfør man drar utenlands, men rett og slett å fjerne alle tilgangspunkter før man reiser. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Joda, men det blir jo meningsløst og oppgi pris pr MB når dette i praksis er helt uinteressant for prisen man betaler. Lurer på hva man legger i en oppkobling, har gjort dette med under ett sekunds mellomrom i en del tilfeller, jeg trodde igrunn at man på 3G holdt oppkoblingen oppe sålenge det gikk data, ikke at hvert DNS-kall var en oppkobling slik jeg ble fortalt. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Har du epost på telefonen? Push/automatisk henting er også sånne småoppkoblinger som det fort kan bli veldig mange av... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Joda, men ingen e-post er blitt hentet og jeg må manuelt godkjenne at e-posten går på nett, ser av oversikten at det har skjedd endel om natten, opptil to oppkoblinger i sekundet. Jeg har bedt om en skikkelig logg så får vi se om det finnes. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg har gjort det enkelt for meg selv og sperret for all datatrafikk i utlandet. Rett og slett for å slippe å tenke på hva som må skrus av og hvilke programer som kobler seg opp. Regner med det er flere enn Netcom som tilbyr dette. 1000 x 2,5kr øddelegger de fleste budskjetter. Man må jo se på det som svindel å kreve 2,5 for en oppkobling når de vet at de fleste mobiler har software som kobler seg opp hele tiden. Synd at noen land/opperatører ser på turister som vandrende pengemaskiner. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Men det gledelige i saken er at regningen er blitt redusert til 300,- etter at jeg ville ha dokumentasjon fra operatøren i Østerrike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå