Jakke Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Noen som har vært borti dette? Har et bilde av en vei med biler med laaang lukkertid, og skal ha bare de røde baklysene på bilene fremhevet, mens resten er svart/hvitt. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Dupliser laget ditt, sett saturation til 0 på det øverste og bruk visklær på det øverste der du vil ha farge. edit: leif Endret 8. desember 2009 av Kellendil Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Oh, det er vanskelig siden stripene er ujevne og har mange "kutt" langs dem. Er det ingen andre metoder? Som gjør det litt lettere? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Dette er de absolutt enkleste metoden tror jeg. Du kan leke litt med color levels (husker ikke hva det egentlig heter), og prøve å ende opp med bare rødt. Eller så skal metoden Kellendil beskrev fungere. Bare bruk lav hardness/opacity på viskelæret. Er en tidkrevende prosess. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Haha ja merka nok det nå. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Her er det jeg har gjort på bildet. Jeg har gjort det ganske fort, så er litt slurvete, men er vel helt ok tenker jeg Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Letter å bruke hue/saturation.. Lenke til kommentar
OKai Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hvis stripene er det eneste røde i hele bildet: 1. Bruk hue/saturation 2. Dra ned rullegardinen hvor det står "master" 3. Velg Yellows, og dra saturationslideren helt til venstre. 4. Gjenta steg tre med alle de andre fargene bortsett fra rødt Da får du forhåpentligvis resultater. Du kan stille inn "rangen" for hver farge ved å dra i spakene på nyanselinjen nederst i bildet. Bruk dette om du sitter igjen med oransje/magenta i bildet ditt til slutt. Da gjør du området for gul og magenta større for å fjerne mer farge i de områdene. Hvis du fortsatt sliter kan du kombinere denne teknikken med den du allerede har brukt. Det høres veldig vanskelig ut når jeg går slik i detalj, men det er ganske enkelt når du prøver selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå