delling81 Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Skal i forbindelse med mitt nye kabinett sette inn noen vifter, men disse bråker for mye. Lurer derfor på hvordan jeg får 7 volt. Vet at det finnes linker med forklaring, men husker ikke adressen. Noen som kunne hjelpe meg? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 http://www.tweakup.dk/howto/5-7-12volt/1.htm Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Tusen takk! Akkurat det jeg så etter! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Dette gjorde susen! Har en 10000 rpm disk som bråker noe i seg selv, men den utvikler også noe varme. Her har jeg konstruert en kjøler med friskluftsinntak som har to stk 50 mm 12v vifter. I tillegg 25 mm vifte på GPU, 50 mm på CPU, 80 mm PSU vifte m/noise killer samt 80 mm innblåsning i forkant. Skiftet ut GPU-vifta med ei 50 mm, og kjørte den pluss samtlige andre vifter på 7v (utenom CPU og PSU-siste har jo regulering). Resultatet? Følelsen av å sitte i et jetfly forsvant, men nå er det scsi-disken som høres og irriterer. I alle tilfelle, viftestøyen er redusert med mesteparten. Og hverken CPU eller kabinett-temp forandret seg målbart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå