Gå til innhold

Mobile Norway 3G er på lufta!

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

I hvert fall her på Helsfyr, med siktlinje til hovedkontoret deres. Min Nokia 3120 er foreløpig ustabil, men skitt au!

Edit: Nå surrer jeg, det er hovedkontoret til Network Norway jeg ser...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg var visst litt rask på avtrekkeren. I følge oppslaget på digi.no, i går, dreier det seg bare om et labforsøk, trolig med bare én sender plasert her på Helsfyr. Når du kommer opp mot Teisen-krysset forsvinner signalet. Uansett så gikk det greitt å bruke den, også for vanlige OneCall-kunder.

Det som er påfallende, er at da de testet ut 2G-nettet sitt for et par år siden, så var det både skjult (men faktisk synlig for billig-telefoner) og det gikk ikke an å logge seg på det. Nå kjører de det helt åpent, og fullt tilgjengelig for alle. Jeg lurer litt på om de ikke bare satt og ventet på at basestasjons-fetisjister, som meg, skulle finne dem. Uansett, der er fortsatt på lufta, så denne gangen er det alvor.

Edit: Hva teknologien kalles, aner jeg ikke, men under testing klarte de nedlastningshatigheter på over 21 megabit/s.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Eg byrja å lure på om dei er i ferd med å teste 4G fyrst som sist, men i så fall skulle ein jo ikkje kunne få det inn på vanlege mobiltelefonar. Men med ein tidshorisont på 2-3 år ville det vel vere fornuftig å droppe 3G, og gå rett på LTE?

Kan du bruke LTE til tale?

Lenke til kommentar

Der har du eit poeng. Ein måtte i så fall bruke det gode gamle (nye) gsm-nettet deira. Når eg høyrer ordet 3G tenkjer eg automatisk på Mobilt Breiband, ser ein vekk frå det bryr dei fleste seg katten i kva mobilnett ein brukar når ein snakkar i telefonen.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Det vil komme støtte for tale og sms over LTE: http://www.infoworld.com/d/mobilize/mobile..._infoworld_news

A group of 12 mobile operators and vendors said Wednesday that they have agreed on a way to offer SMS (Short Message Service) and voice services on next-generation mobile network technology LTE (Long-Term Evolution).

..

AT&T, Orange, Telefónica, TeliaSonera, Verizon Wireless, Vodafone, Alcatel-Lucent, Ericsson, Nokia Siemens Networks, Nokia, Samsung Electronics and Sony Ericsson are all involved in the agreement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...