Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) I hvert fall her på Helsfyr, med siktlinje til hovedkontoret deres. Min Nokia 3120 er foreløpig ustabil, men skitt au! Edit: Nå surrer jeg, det er hovedkontoret til Network Norway jeg ser... Endret 8. desember 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Nice, er det vanlig treg 3G, eller noe HSDPA lignende? Lenke til kommentar
Huni Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 http://www.digi.no/830420/satte-3g-fartsrekord-i-norge Er det du som er "En kilde" mia_tuk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Jeg var visst litt rask på avtrekkeren. I følge oppslaget på digi.no, i går, dreier det seg bare om et labforsøk, trolig med bare én sender plasert her på Helsfyr. Når du kommer opp mot Teisen-krysset forsvinner signalet. Uansett så gikk det greitt å bruke den, også for vanlige OneCall-kunder. Det som er påfallende, er at da de testet ut 2G-nettet sitt for et par år siden, så var det både skjult (men faktisk synlig for billig-telefoner) og det gikk ikke an å logge seg på det. Nå kjører de det helt åpent, og fullt tilgjengelig for alle. Jeg lurer litt på om de ikke bare satt og ventet på at basestasjons-fetisjister, som meg, skulle finne dem. Uansett, der er fortsatt på lufta, så denne gangen er det alvor. Edit: Hva teknologien kalles, aner jeg ikke, men under testing klarte de nedlastningshatigheter på over 21 megabit/s. Endret 9. desember 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Eg byrja å lure på om dei er i ferd med å teste 4G fyrst som sist, men i så fall skulle ein jo ikkje kunne få det inn på vanlege mobiltelefonar. Men med ein tidshorisont på 2-3 år ville det vel vere fornuftig å droppe 3G, og gå rett på LTE? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Eg byrja å lure på om dei er i ferd med å teste 4G fyrst som sist, men i så fall skulle ein jo ikkje kunne få det inn på vanlege mobiltelefonar. Men med ein tidshorisont på 2-3 år ville det vel vere fornuftig å droppe 3G, og gå rett på LTE? Kan du bruke LTE til tale? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Der har du eit poeng. Ein måtte i så fall bruke det gode gamle (nye) gsm-nettet deira. Når eg høyrer ordet 3G tenkjer eg automatisk på Mobilt Breiband, ser ein vekk frå det bryr dei fleste seg katten i kva mobilnett ein brukar når ein snakkar i telefonen. Endret 9. desember 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det vil komme støtte for tale og sms over LTE: http://www.infoworld.com/d/mobilize/mobile..._infoworld_news A group of 12 mobile operators and vendors said Wednesday that they have agreed on a way to offer SMS (Short Message Service) and voice services on next-generation mobile network technology LTE (Long-Term Evolution). .. AT&T, Orange, Telefónica, TeliaSonera, Verizon Wireless, Vodafone, Alcatel-Lucent, Ericsson, Nokia Siemens Networks, Nokia, Samsung Electronics and Sony Ericsson are all involved in the agreement. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ein vil jo uansett ha mogelegheit for breibandstelefoni og tekstmeldingar over internett. Så skal ein sjå slik på det vil vel LTE kunne verte eit problem for operatørar og netteigarar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 De har skrudd det av igjen. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Medan Netcom har skrudd på 4G. http://mobil.vg.no/artikkel.php?artId=599124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå