Tottis2006 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hallais! Da nærmer det seg innrykk til Skjold 2nd bataljon, og tror faktisk jeg gleder meg litt. Vet egentlig ikke så mye hva jeg går til, utenom at det kommer til å bli kaldt, mørkt og hard. Er i god form, og jobber i nordsjøen, så er greit vandt med å fryse og stå tidelig opp. Noen andre som skal inn på samme innrykk? Er det noen som har tips, som er bra å vite? Forresten, er det noen som kan forklare meg hvordan opptrekk de pleier å ha? er bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
fejten Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ja, jeg og skal dit Du finner mange andre som deg og svar på mange spørsmål i denne tråden på milforum.net: http://milforum.net/forum/viewtopic.php?f=44&t=10052 I tillegg så er jo forsåvidt utvalgt.no oppe og går igjen. Lenke til kommentar
Tottis2006 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Opptrekk? ja, "chins". henger med armene i f.eks bom og tar opptrekk. Er det bredtgrep med overheng eller smalt med under/overheng? er egentlig bare nyskjerrig på det. så er ikke noe viktig å vite Ja, jeg og skal dit Du finner mange andre som deg og svar på mange spørsmål i denne tråden på milforum.net: http://milforum.net/forum/viewtopic.php?f=44&t=10052 I tillegg så er jo forsåvidt utvalgt.no oppe og går igjen. coolt! then we speeks! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ahh. Riktig. Nøytralt grep, håndflatene fra deg. Det viktigste er uansett ikke hvor mange hangups du tar, men hvordan du fungerer med sekk på ryggen. Lenke til kommentar
Tottis2006 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 jaja, var vel mer av nyskjærrighet Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tar ikkje pull-ups lenger, dei har bytta til omvendt roing av ein eller annan grunn (same øvelse som jentene gjer). Lenke til kommentar
fejten Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tar ikkje pull-ups lenger, dei har bytta til omvendt roing av ein eller annan grunn (same øvelse som jentene gjer). DET tviler jeg på. I så fall er det rett og slett latterlig og til å grine utav. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det ble gjort sånn under innrykk i 08 i hvert fall. Lenke til kommentar
fejten Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jaha? Fy faen.. Det neste blir vel armhevninger på knær og 3km på løperhjul Lenke til kommentar
fejten Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Stakkars deg. Utdyp gjerne. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det verka som om du blei ganske...emosjonell når du fikk høyre at dei ikkje brukar pull-ups lengre. Lenke til kommentar
Sith Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Pull-ups blir brukt, med tanke på at jeg gjorde det senest i November/Desember under styrketestene vi hadde der. Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jepp! 14 Januar på meg og. Jobber også i nordsjøen eg og så lite fri i forhold til hva jeg er vant til er jeg innstilt på. Ser fram til et flott år oppe i snøen. Er veldig glad i snø! Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 2.Bn/2.Bataljon/Infanteri Bataljon nr 2/Mekanisert Infanteri Bataljon nr 2. Ser det er mange ymse betegnelser på ulike avdelinger. BN=Bataljon, feks Panserbn/Pbn osv Batt= Batteri i ARTbn(Artilleri bataljon) Og det Panser, ikke PanZer. Ikke noe 2nd/andre/2.batt osv Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har selv vært 4mnd i Kavesk i 2BN, er nå flyttet over til PBN. Kan bidra med noen tips og erfaringer: Før innrykk: -Tren kondisjon, god kondisjon er den viktigste egenskapen du kan møte opp med -Sørg for å være helt grei på pushups, situps og hangups. Et greit mål er henholdsvis 40, 30 og 5. Vil si at pushups er viktigst, da dette gir deg fordeler mtp at push er hyppig brukt som straff -Gå noen turer med sekk, dog over 20 kg trengs ikke. 10-15 kg er en fin vekt -Sørg for å tøye ut, trene stabiliseringsmuskler og balanse, for å forebygge skader i legger, ankler og knær -Møt opp motivert og vis at du har en god holdning helt fra starten av -Skaff deg en klokke, dette er alfa-omega Etter innrykk -Forvent lange dager de første ukene. Det tar gjerne 3 uker før første fridag. Kveldstjeneste nesten hver dag. -Bli kjent med folk -Husk alltid å låse skapet ditt, straff kan være å få fylt opp våpenbagen med sand og måtte drasse rundt på denne hele tiden (på do, for å spise etc). Denne veier fort 30++ kg. -Pass tiden! Meget viktig å være presis -Forvent mye stress og dårlig tid. Å ha god tid til å spise er en luksus man må vente noen uker med. -Ha god utstyrskontroll, sykt lett å miste ting i starten. Ikke la ting ligge og slenge, ha det enten på kropp, i skap eller i sekk/bag. -Gi alt, alltid, og ikke syt og klag. Vis at du er lærevillig og har stå-på-vilje. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det med å passe på tiden og å ha god utstyrskontroll kan ikke stresses nok. Ha kontroll på alt utstyr fra dag én, og møt ALLLTID opp 5 minutter før. Lenke til kommentar
Tottis2006 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 2.Bn/2.Bataljon/Infanteri Bataljon nr 2/Mekanisert Infanteri Bataljon nr 2. Ser det er mange ymse betegnelser på ulike avdelinger. BN=Bataljon, feks Panserbn/Pbn osv Batt= Batteri i ARTbn(Artilleri bataljon) Og det Panser, ikke PanZer. Ikke noe 2nd/andre/2.batt osv kverrulant ;-) men er i USA at the moment, og der skriver de 2nd, blander litt, men det kunne hett 2ndblrnfsai og jeg kunne ikke brydd meg mindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå