cFc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Da har jeg kjøpt meg nye høytalere, typen Vienna Haydn. Disse er jeg veldig fornøyd med, de spiller knallbra. linky Impedance 4 Ohms Frequency Response 42-20000 Hz Sensitivity 89 dB Recommended Amplifiers Drive Units 25 - 180 Watts 5” Bass/Midrange Driver X3P Cone, Transparent 1 ” Dome-Tweeter Hand-coated VA Silk Dome Bass System Bass Reflex, Frontported Bass Function Impulse Optimizing QB 3 (Quasi-Butterworth) Crossover Components MKP Capacitors 1% Tolerance Crossover Function MKP Capacitors 1% Tolerance Coils 0,7% tol., Exclusively Air Coils Metal Film Resistors, 1% tol., Inductance Free 2-way, 6 dB and 12 dB Bessel Jeg tenker på Onkyo-A5VL pga mulighet for digital lyd fra blu-rayspilleren PS3-slim, som da kan streame lineær PCM 24 bit/192 khz, og gi fantastisk filmlyd ut høytalerne. Størrelsen er også utrolig praktisk for meg og vil spare meg for mye arbeid. Men vil denne klare å drive disse to høytalerne? For øyeblikket bruker jeg STR-DA1500ES som jeg bare låner. Hvordan vil lyden bli på optisk kabel på Onkyoen, i forhold til nåværende phono analogt fra PS3'en som er både cd og film avspiller for øyeblikket? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Lyden med optisk vil jo variere på hvilken D/A-omformer du kopler til. Uansett, så ville jeg hatt litt med pulver enn den onkyoen greier å levere. Ser at det anbefales bl.a. Hegel av folk på avforum. VA-tråd : http://avforum.no/forum/hoyttalere/91382-v...-acoustics.html Slike høyttalere fortjener forresten en veldig god forsterker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå