Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST:Ingen lyd i windows 7!

Anbefalte innlegg

Akkurat fått instalert windows 7. ER veldig raskt og jeg liker det bra. Bortsett fra at det ikke er noe lyd :S

Jeg har to lydkort.

Ett terratec 7.1 Space. Har lest på sidene til terratec at dette er ett kort det er EOS (End of support) Prøvde å installere driveren til xp, men det virket ikke. Fikk installert, men står at det er feil på lydkort når jeg spiller av musikk i spotify.

Finnes det noen workaround på drivere?

Integrert lydkort.

Dette lydkortet ble installert automatisk. Jeg velger det som aktivt fra kontrollpanel. Det står at det virker som det skal, men fortsatt ingen lyd!

Noen tips?

Endret av freerun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at den ikke bruker feil kort som default. Om du ike har skikkelig drivere på det ene kortet så bør du jo bare fjerne det helt, men anyway bare skriv gå til sound under kontroll panelet og sjekk at riktig kort er satt som default under playback devices.

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Har gjort alt det der, men det virker fortsatt ikke. :S

Stusset litt over navnet på det integrerte lydkortet da.

Digital Audio (S/PDIF) Digital lyd? Selvsagt er det da digitallyd, men håper det for all del at det konverteres til analogt før den prøver å sende det ut av jackutgangen . . .

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Har gjort alt det der, men det virker fortsatt ikke. :S

Stusset litt over navnet på det integrerte lydkortet da.

Digital Audio (S/PDIF) Digital lyd? Selvsagt er det da digitallyd, men håper det for all del at det konverteres til analogt før den prøver å sende det ut av jackutgangen . . .

Det forklarer det i så fall. Det er den digitale lydutgangen, så denne lyden sendes ikke til minijack utgangene. Velger du denne som standard så må du enten bruke digitallyd utgangen eller ikke få lyd. Du bør ha noe som "speakers" i listen som du kan velge som default for å bruke de analoge lydutgangene som standard.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...