Kellendil Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei igjen folkens! Gøy å se at så mange er med på denne utforsringen også, Tomsi, du skal ha mange kudos for å klare å skape så mye entusiasme rundt utfordringene. Jeg har kost meg med de jeg har vært med på så lang, og selv om jeg ikke klarte å gjennomføre Oktoberfesten, så følgte jeg med de andre, og synes vel nesten det er vel så gøy som å faktisk ta bilder selv. Uansett, jeg er tilbake, og også denne ganger er jeg usikker på om jeg klarer å gjennomføre, MEN! jeg har tenkt å prøve! Sånn rett etter skolestart, så er dette den travleste tiden på året for oss (på jobb altså), men har troen på at jeg skal klare å produsere i allefall ett bilde om dagen. Utstyret jeg bruker er min gode gamle D300 (jaja, ikke så gammel da..) og en Nikkor 50mm f/1.2 AI-S. Jeg legger meg på toppen av lista, da jeg nok ikke har tid til å fotografere med noe annet en 50 millimeteren uansett. (Det vil da si Purist) Jeg har ingen tilleggsutfordringer, så bare å komme seg gjennom dette her er utfordring nok for denne gang Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Dagens bilde, Mandag 7 Desember er tungt inspirert av at jeg var lenge på jobb i dag. Jeg var ute og tok en del bilder oppe ved et vann like i nærheten, men det var helt svart når jeg satte igang, og siden jeg ikke har skaffet meg en snorutløser enda, er maks lukkertid for meg 30s (jeg gidder ikke stå og holde nede knappen! ) Dermed ble bildene altfor mørke, og selv om jeg prøvde meg på et lite triks med å bruke bilen (langlys utover vannet) så ble det ingen suksess. Det var jo helt umulig å treffe med fokus også, så det ene bildet som kunne blitt noe (legger det i spoiler) var ikke brukendes. Dermed ble det et bilde fra jobb, der jeg brukte hele kvelden min på å reparere PCen til sjefen Bilde av meg selv på en liten steinmolo, satte på 30s eksponering og sprang bort for å sette meg ned, men bommet totalt med fokus. Dagens bilde: meg som tar bilde av en bolle, med tonnevis av bøker rundt meg Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Var på møte med fotoklubben i dag, på vår gamle folkehøgskole. Mye fint å ta bilde av der inne (og nei, jeg snakker ikke bare om alle damene!) Dagens bilde, Tirsdag 8 Desember, ble detalj fra en av langbenkene inne på lokalet. Fargene ser kansje litt vel varme ut, men det er slik atmosfæren er i "storstua" deres, og jeg synes jeg har fanget benken ganske fint, slik den så ut. Bildet er croppet litt, da jeg så meg litt blind på utsnittet jeg tok der, og synes det ble mye finere når jeg fikk en tightere ramme rundt "hodet" Edit: la på dato Endret 8. desember 2009 av Kellendil Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Likte utsnittet - var mye sjel i hodet der.. På det første var bakgrunnen veldig utflytende - men med desto mer detaljer i refleksjonen.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 En fin detalj! Liker hvordan benken løser seg opp i mørke og uskarphet. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Gårsdagens er veldig fint; liker at farvene er så varme, synes ikke det ser unaturlig ut heller. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Dagens bilde 9 Desember tenkte jeg skulle få vise at jeg endelig har hatt litt fri, og dermed anledning til å være sosial for en gangs skyld. Jeg tok en del forskjellige bilder, men endre opp med å beskrive kvelden min med et bilde av brettet fra Settlers of Catan (Seafarer) et av mange brettspill vi fremdeles spiller, selv i etterhvært voksen alder Synes dette bildet representerer kvelden godt, spesiellt med tanke på at jeg var hverken hvitt eller blått, og dermed tapte ganske kraftig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg liker godt dagens - det er så mange fartøy at man skulle tro en er i Middagsbukta* på Sankthans Tom *) Populært sted for båtfolket i indre Oslofjord. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg er her fremdeles, har bare hatt litt liten tid. Poster Torsdag og Fredag nå, så kommer dagens senere (eller i morgen) 10 Desember: En liten del av bokhylla mi. Jeg har etterhvært altfor mange bøker. Dette er raden min av Terry Pratchet bøker, en av mine yndlingsforfattere: 11. Desember: Lek med lys. er ikke så mye mer å si om det egentlig. er litt misfornøyd med fokus, men var ikke så lett å treffe håndholdt med manuell fokus i mørket gitt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 PTerry er kongen - håper han rekker flere bøker før psykdommen tar overhånd.. Nei, ikke lett med fokus i dårlig lys, og enda mindre med så ufattelig stor blender.. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Nei, i etterpåklokskapens navn, så burde jeg blendet ned til f/2 og gått opp til iso 1600. Kan tenke meg at TPs bøker passer til din humor ja Personlig so har jeg kjøpt mer eller mindre alle bøkene han har gitt ut, med untak av den siste, som jeg venter på. Dette er foreløpig min store skatt Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ahaaa, flere som har Terry Pratchet altså. Det er noen år siden jeg har lest noe av han da, men jeg har en haug med bøkene hans en eller annen plass..... Forresten så kunne jeg godt tenkt meg The Luggage som kamerabag. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Da er dagens bilde også på plass. Jeg hadde en idè til bilde jeg ville gjennomføre i dag, og det gjorde jeg også. Dessverre ble resultatet ikke slik jeg hadde tenkt meg, og jeg endte opp med et bilde jeg ikke likte. Derfor ble det istedet et utebilde fra i kveld. Dagens bilde, 12 Desember: Takker forresten for alle kommentarer, jeg setter pris på alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Mulig det er farger og lys som spiller meg et puss, men jeg fikk plutselig lyst på nudler.. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Siste bildet må også med! Var veldig i tvil om hvilket jeg skulle legge ut, men går for dette av søstren min (til høyre) og to av vennene hennes som gikk lucia. Langt ifra det beste bilde jeg har tatt rent teknisk, men synes det er så mye glede i bildet at jeg mener det er en verdig avslutning på uke 50mm for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå