sinnaelgen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) er det noe å bemerke med dette oppsettet ? jeg håper at det kommer frem hva jeg har valgt. pcen jeg bruker er alt for treg til det meste. skjerm, tastatur, og mus har jeg fra før så det blir ikke aktuelt denne gangen høyttalere har jeg også fra før men er usikker på hvor lenge de holder. lit usikker på om det innebygde lydkortet på hovedkortet er bra nok ( uten støy). den blir brukt til - delphi programmering ( objekt pascal ) . - generl nett surfing ( webtv hos NRk og TV2, lokalavisen ,nettbanken o.s.v ) - litt redigering av video - kanskje andre ting senere den gamle pcen manglet minst en driver til vista. dett oset ble med stor sannsynlighet for tungt å drive. advistor for win 7 fungerer ikke men windows 7 blir antagelig i grenseland her også da trenger jeg en nye en. Komplett Gamer Premium i35 Standard * Strømkabel PC m/Jord 2m rett plugg * Nero 8 OEM Vista kompatibel støtter LabelFlash og LightScribe * CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD for XP/Vista/Windows 7 * Støtsikker PC-eske STOR * Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Uncoated gaming Kabinett Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs Av/På [info] -189.35 Strømforsyninger Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.0, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 120mm Vifte [info] Multikortleser Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS (Pro, Duo),SM,xD (bulk) [info] Hovedkort ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156 DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, eSATA, PCI-Ex(2.0)x16 [info] +546.28 Prosessorer Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed [info] DDR3 minne Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin Skjermkort Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, Lite-Retail Harddisk Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM [info] +95.17 Ekstra Harddisk 1 Ikke valgt Ekstra Harddisk 2 Ikke valgt Harddisk SSD – OBS! Husk å også velge en harddiskramme for montering av SSD, se nedenfor. Ikke valgt SSD-harddiskramme – Påkrevet ved valg av SSD-harddisk Ikke valgt Optisk leser/brenner, Blu-Ray Samsung DVD±RW burner, SH-S223B 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk Optisk leser/brenner, Blu-Ray Ikke valgt Ekstra Lydkort Ikke valgt Webcams Ikke valgt Tastatur Ikke valgt Mus Ikke valgt Musmatte Ikke valgt Gamer tilbehør Ikke valgt Skjerm Ikke valgt Hodetelefoner Ikke valgt Høyttaler Ikke valgt Endret 7. desember 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Oppsettet er vel ok, men den er altfor dyr for ditt behov. Denne feks fra Multicom er nesten halve prisen. Du må velge OS ol som du har behov for. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 selve oppsettet jeg hadde valg lå i spoilerteksten. når jeg valget omtrent de samme valgene ( det jeg ønsker av hardvare ) så enter prisen så og si på samme nivået. det var ca 100 kr i forskjell. komplett har dog den fordelen at man får opplyst med en gang hvilke merke og modell hardwaren er . det er for meg en vesentlig fordel. her kan man også velge bort mus og tastatur ( det som jeg har er henholdsvis noen måneder og 1.5 år ) i motsetning til multicom. elles hvordan er erfaringen med harddisker og optiske drive fra samsung . ( jeg vet at de er gode på skjerme). egentlig så hadde jeg foretrukket harddisk fra Segate , men det er ikke i valgene. er det os valget du synes ble for dyrt ? eller skjermkort valget. jeg har saphire radeon i den gamle pcen hovedkortet her er også et fra Asus i tillegg så har jeg tenkt å ha pcen en del år. den jeg har i dag ble vel i sin tid levert uten os ( men kunne laveres med xp). xp var da aktuell først en stund senere. jeg klarer ikke helt å huske helt , mener at den også ble lever ut en skjermkort ( jeg brukte det jeg hadde fra en annen maskin) . dette måtte jeg bytte ut for noen år siden så hvilke komponenter synes du er for dyre. jeg gjør deg oppmerksom på at jeg programmeringen min visstnok krever litt fra pcen Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 elles hvordan er erfaringen med harddisker og optiske drive fra samsung . ( jeg vet at de er gode på skjerme). Har alldri hatt noe problemer med dem jeg. Tror det er bra saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå